شهادت دوباره پسر ارشد ترامپ در دادگاه نیویورک

دونالد ترامپ جونیور بار دیگر در دادگاه نیویورک حاضر شد و درباره اتهامات وارده بر پدرش شهادت داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گرچه در ژانویه ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک و سکان قوه مجریه را به جو بایدن دموکرات سپرد، اما از همان زمان چندین پرونده علیه وی در دادگاه‌های فدرال و ایالتی به دلایل مختلف از جمله تلاش برای سرنگونی انتخابات تا پرداخت حق السکوت به یک زن بدکاره مطرح شده است. فساد مالی در شرکت‌های مرتبط با ترامپ یکی از پرونده‌های مربوط به رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ امروز (دوشنبه) بار دیگر درباره پرونده کلاهبرداری حقوقی پدرش در جایگاه شاهد قرار گرفت و این بار نماینده دادستانی سوالاتی را درباره کسب و کار املاک خانوادگی رئیس جمهور پیشین آمریکا از وی پرسید. 

در این پرونده ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ به همراه ۲ پسر بزرگش و ۱۰ تن دیگر متهم هستند برای دریافت خدمات مالی بهتر اقدام به بزرگنمایی در ارزش دارایی‌های خالص خود به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کرده اند. 

لتیتا جیمز، دادستان عمومی نیویورک به دنبال حداقل غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری و اعمال محدودیت‌هایی است که در عمل از فعالیت ترامپ و پسرانش در بازار املاک نیویورک جلوگیری می‌کند. 

تاکنون دونالد ترامپ جونیور، شخص ترامپ، و دیگر پسرش اریک ترامپ در دادگاه نیویورک حاضر و درباره این پرونده شهادت داده اند. ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در دادگاه شهادت داده است، اما برخلاف برادران و پدرش در این پرونده متهم نیست. 

ترامپ اتهامات وارده بر خود در این پرونده را رد کرده و تاکید دارد دادستان نیویورک که از سوی دموکرات‌ها انتخاب شده است اقدام به سیاسی کاری کرده و می‌کوشد در روند انتخابات ریاست جمهوری مداخله کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
خانوادگی کلاهبردارن
آخرین اخبار