برکناری وزیر دفاع عضو ناتو به دلیل حادثه رانندگی

وزیر دفاع کرواسی به دلیل حادثه رانندگی که یک نفر در آن کشته شد، از مقام خود برکنار شد.

«ماریو بانوزیچ» وزیر دفاع کرواسی، به دلیل دست داشتن در حادثه‌ای که در آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر مصدوم شد، از سمت خود برکنار شد.

«آندری پلنکوویچ» نخست‌وزیر کرواسی، خبر برکناری بانوزیچ را اعلام کرد، این حادثه رانندگی صبح روز شنبه در نزدیکی شهر وینکوچی در شرق کرواسی اتفاق افتاد و گفته می‌شود بانوزیچ در آن مقصر حادثه بوده است. وزیر دفاع کرواسی در حال رانندگی با وسیله نقلیه شخصی خود بود و در جاده خیس و لغزنده در مه غلیظ سعی داشت از یک کامیون سبقت بگیرد که با یک وانت برخورد کرد و راننده آن درجا کشته شد.

بانوزیچ از ناحیه مغز، قفسه سینه و اندام‌هایش آسیب جدی دید و گزارش شده که این تصادف را به یاد نمی‌آورد. او پس از دریافت درمان اورژانسی در بیمارستان عمومی وینکوچی به مرکز پزشکی بالینی اوسیجک منتقل شد.

آندری پلنکوویچ در بیانیه خود گفت: «ما از طریق شهرداری شهر وینکوچی در شرق کرواسی که در اوایل بعدازظهر از همسر آقای شاریچ دیدن کرد، به خانواده ساریچ تسلیت گفتیم، همچنین با همسر بانوزیچ در تماسیم. در این شرایط که فوق‌العاده است، من بانوزیچ را از وظایف خود به عنوان وزیر دفاع کنار گذاشتم تا اطمینان حاصل شود که وزارت دفاع به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند.»

تحقیقات پلیس ادامه دارد و رسانه‌های محلی گزارش دادند که هیچ الکلی در خون بانوزیچ یافت نشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
من یک کشور میشناسم ،مردمش سال اول استخدام ، تا یکسال مانده به بازنشستگی خلاف میکنند و کم کاری میکنند ، و اگر اخراج شان کنند دعوا راه میندازند
آخرین اخبار