فرار مالیاتی چالشی فرا روی نظام مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از کشف ۱۰۵ میلیارد ریال فرار مالیاتی و وصول ۲۸ میلیارد ریال مالیات متعلقه در استان خبر داد.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: برابر اقدامات ویژه همکاران اداره کل امور مالیاتی استان در واحد اجرایی بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، در سال ۱۴۰۱ از محل مالیات عملکرد، مواردی از فرار مالیاتی در استان شناسایی که پس از بررسی پرونده، حدود ۱۷ میلیارد ریال مالیات تشخیص و تاکنون ۱۰ میلیارد ریال آن وصول شده است.

 او افزود: همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز از محل مالیات عملکرد، حدود ۸۸ میلیارد ریال مالیات تشخیص و تاکنون ۵ میلیارد ریال آن وصول شده است.

کریمدادی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، از محل فرار‌های مالیاتی شناسایی شده کارت‌های بازرگانی، حدود ۱۳ میلیارد ریال بابت مالیات عملکرد و ارزش افزوده وصول شده است.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یکی از گلایه‌های مردم و فعالان اقتصادی که به صورت شفاف و سالم کار می‌کنند، عدم ارائه اطلاعات دقیق برخی از افراد سودجو است که با پیگیری اطلاعات واصله از منابع مختلف، موارد مشکوک به فرار مالیاتی بررسی و اقدامات قانونی لازم انجام می‌شود.

او بیان کرد: از اولویت‌های اصلی سازمان امور مالیاتی کشور پیشگیری و برخورد جدی با هرگونه فرار مالیاتی است و همکاران ما نیز در اداره کل امور مالیاتی استان چه از طریق سامانه ارتباط مردمی و پاسخگویی تلفنی شبانه روزی ۱۵۲۶، سامانه جامع گزارشات مردمی (سوت زنی) سازمان امور مالیاتی کشور و مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی آماده پاسخگویی و پیگیری گزارشات و موارد اعلامی از سوی مردم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار