واکنش کره شمالی به اظهارات بلینکن درباره روابط مسکو و پیونگ یانگ

کره شمالی اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره نزدیک شدن مسکو و پیونگ یانگ را تحریک آمیز عنوان کرد. 

پیونگ یانگ هشدار‌های وزیر خارجه آمریکا در مورد نزدیک شدن به مسکو را محکوم و تاکید کرد که این هشدار‌ها تنها تنش خطرناک سیاسی و نظامی در شبه جزیره کره را تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا «غیر مسئولانه و تحریک آمیز است و تنها در جهت افزایش تنش‌های خطرناک سیاسی و نظامی در شبه جزیره کره و منطقه است.»

این وزارت خانه در بیانیه خود ادامه داد: ایالات متحده قصد دارد برای مقابله با همکاری دفاعی روسیه و کره شمالی اقداماتی انجام دهد. اما واشنگتن باید به واقعیت روابط بین جمهوری دموکراتیک خلق کره و روسیه عادت کند.

بلینکن در جریان سفر هفته جاری به سئول گفت که نگران «همکاری نظامی رو به رشد و خطرناک بین کره شمالی و روسیه» است و از پکن، متحد اصلی پیونگ یانگ خواست تا از نفوذ خود برای جلوگیری از آزمایش‌های نظامی خطرناک کره شمالی استفاده کند.

بلینکن همچنین خواستار فشار بر مسکو برای جلوگیری از انتقال فناوری نظامی به کره شمالی شد.

اخیرا وزرای خارجه کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن با صدور بیانیه‌ای مشترک «معامله تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی» را محکوم و آمادگی خود را برای پاسخ قاطعانه ابراز کردند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره به مدار زمین بوده است. سازمان اطلاعات کره جنوبی هفته گذشته مدعی شد که پیونگ یانگ پس از دریافت کمک‌های فنی از روسیه، در آخرین مراحل آماده سازی برای پرتاب این موشک قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار