دستور رهبر کره شمالی برای حمایت همه جانبه از فلسطین

رهبر کره شمالی دستور داد راه‌هایی برای ارائه حمایت همه جانبه از فلسطینی‌ها جستجو شود.

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی مدعی است که کشورش نشانه‌هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی «دستور جستجو راه‌هایی برای ارائه حمایت همه جانبه از فلسطینی‌ها را داده است».

براساس گزارش المیادین، یو سانگ بئوم، وزیر اطلاعات کره جنوبی ادعا کرد که از آنجایی که کره شمالی در گذشته سابقه صادرات تسلیحات ضد تانک و راکت انداز به حماس را دارد، سئول بر این باور است که امکان فروش سلاح دوباره به این گروه وجود دارد.

پیشتر رهبر کره شمالی حمایت خود را از فلسطینیان در پرتو عملیات جاری «طوفان الاقصی» اعلام کرده بود. کیم در این خصوص گفت: فلسطین نه تنها مسئله اعراب و مسلمانان است، بلکه مسئله آزادی است.

از سویی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی، پنجشنبه گذشته، آنریکا را مقصر دانست که از طریق ارائه تسلیحات و پشتیبانی نظامی، از جمله استقرار ناو‌های هواپیمابر در غرب آسیا به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان می‌دهد تا فلسطینیان را بدون هیچ نگرانی به قتل برساند.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شد، این سخنگوی گفت: «این نشان می‌دهد که واشنگتن شریکی است که در نسل کشی اسرائیل تبانی و آن را ترویج کرده است».

سخنگوی کره شمالی همچنین رژیم اشغالگر صهیونیستی را به بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه در ۱۷ اکتبر متهم کرد و خاطرنشان کرد که این رژیم علناً مرتکب جنایت جنگی تحت حمایت آشکار آمریکا شده است.

 او تاکید کرد: واشنگتن با گستاخی از حق وتو خود علیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد اجازه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه استفاده کرد.

 این در حالی است که رژیم اشغالگر برای بیست و هفتمین روز متوالی به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه می‌دهد و در میان محاصره خفقان، قتل عام‌های خونین را علیه غیرنظامیان انجام می‌دهد.

بمباران‌های شدید صهیونیست‌ها همه نیاز‌های زندگی در نوار غزه از جمله نانوایی‌ها و مراکز تجاری را هدف قرار می‌دهد. هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز همگانی منجر به کمبود شدید مواد غذایی، آب و سوخت مورد نیاز برای بهره برداری از آب شیرین کن‌ها و ژنراتور‌های برق، علاوه بر فروپاشی خدمات اولیه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
ای رهبر آزاده آماده ایم آماده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
هزاران آفرین به کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
درود بر شرفتون
ای کاش غیرت شما رو بعضی از کشورها داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
اسراییل تا جنگ جهانی سوم درست نکرده بس کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
زنده باد زنده باد زنده باد رهبر کره شمالی ...
Iran (Islamic Republic of)
نویان جان
۱۳:۳۴ ۱۱ آبان ۱۴۰۲
درود به شرفت
آخرین اخبار