عفو بین‌الملل:

پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر از روند اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان انتقاد کرد.

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر با انتقاد از روند اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان از دولت این کشور خواست تا «بازداشت دسته‌جمعی» و اخراج مهاجران و پناه‌جویان افغانستان را فوراً متوقف کند.

این سازمان اعلام کرد پس از ۱۷ سپتامبر، ۱۷۰ هزار مهاجر و پناه‌جوی اهل افغانستان، پاکستان را ترک کرده‌اند و از اول نوامبر تا اکنون، پلیس فراتر از ثبت پرونده‌ برای مهاجران «غیرقانونی» مطابق قانون ۱۹۴۶، آنان را به‌صورت مستقیم بازداشت می‌کنند.

با این حال لیویا ساکاردی، معاون بخش منطقه‌ای عفو بین‌الملل برای جنوب آسیا گفته است: «اگر دولت پاکستان فوراً اخراج‌ها را متوقف نکند، هزاران افغانستانی در معرض خطر، به‌ویژه زنان و دختران را از دسترسی به امنیت، آموزش و معیشت محروم خواهد کرد.

ساکاردی تأکید کرده است هیچ‌کس نباید در معرض اخراج اجباری و «دسته‌جمعی» قرار گیرد و تأکید کرده است که بهتر است پاکستان تعهدات حقوقی بین‌المللی خود، از جمله اصل عدم بازگشت را رعایت کند.

سازمان عفو بین‌الملل در این اعلامیه از ایجاد مراکزی موسوم به «مراکز نگهداری» توسط دولت پاکستان انتقاد کرده و گفته است که این مراکز طبق قانون مشخصی ساخته نشده‌اند و موازی با نظام حقوقی پاکستان ایجاد شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار