در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روایت مجری سوری «ساعت به وقت قدس» از تجربه اجرا به زبان فارسی

مجری سوری برنامه «ساعت به وقت قدس» از تجربه اجرای متفاوت به زبان فارسی و نقش همسر ایرانی‌اش در انجام این کار سخن گفت.

سوسن الهمه مجری سوری «ساعت به وقت قدس» که با این برنامه برای نخستین بار اجرا به زبان فارسی را تجربه کرده، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: این برنامه اولین تجربه اجرای من به زبان فارسی بود. تا به حال با شبکه‌های الکوثر، الثقلین و دیگر شبکه‌ها در برنامه‌های مختلف زنده و ضبطی همکاری داشتم، اما نه به زبان فارسی.

وی افزود: چند سال پیش با امیر تاجیک تهیه کننده «ساعت به وقت قدس» در برنامه دیگری به نام «الکوثر آنلاین» همکاری داشتم و همدیگر را می‌شناختیم. او به واسطه این آشنایی اجرای بخش فضای مجازی برنامه «ساعت به وقت قدس» را به من پیشنهاد داد. البته این را هم بگویم که ایران کشور دوم من هست به همین خاطر اجرا به زبان فارسی برای من خیلی جذاب و هیجان انگیز بود.

الهمه در پاسخ به اینکه آیا به خاطر تسلط کمترش به زبان فارسی، در ضبط وقفه ایجاد می‌شده یا خیر، توضیح داد: بله اوایل کمی وقفه داشتیم، ولی به مرور برطرف شد. ضمن اینکه ما با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» اجرا به صورت زنده را هم تجربه کردیم و با تجربه‌ای که به دست آوردیم و تمرین مداوم، توانستیم موفق ظاهر شویم. البته مطالعه درباره موضوع برنامه هم موثر بود.

او در این خصوص که به عنوان یک بانوی اهل سوریه، فکر می‌کند «ساعت به وقت قدس» چه میزان از وظیفه رسانه ملی در خصوص پرداخت به موضوع فلسطین را عملی می‌کند، گفت: این برنامه وظیفه مهمی را به عهده دارد و ان شاء‌الله همچنان موثر و مفید خواهد بود. در کنار آن، به نظرم برنامه‌ای درباره آداب و رسوم، هنر و غذا‌های فلسطین و کشور‌های عربی هم می‌تواند جذاب باشد. من در برخورد با مردم ایران احساس کردم که اشتیاق دارند درباره کشور‌های مختلف اطلاعات کسب کنند.

این مجری در پایان به دیده شدن برنامه و گرفتن بازخورد‌های مثبت اشاره و بیان کرد: همسر عزیزم اولین مخاطب و همراه من در اجرای این برنامه بود. با توجه به اینکه زبان فارسی زبان مادری او است همیشه برنامه را با حساسیت خاصی دنبال می‌کند و همیشه در تمرین متن، تلفظ کلمات و اجرا من را راهنمایی می‌کرد. همینطور از خانواده و دوستان ایرانی و خارجی که برنامه را تماشا می‎کنند بازخورد‌های خوب و مثبتی دریافت کردم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
جالبه شبکه های رادیویی ایران برای مجریا و گوینده ها و زحمت کشا و پیشکسوتاش و برنامه سازاش و ... پول نداره و نمیده، چه پیشکسوتایی که چندین سال کار کردن و نهایت3 میلیون میدن بهشون و گاهی وقتا هم انقدر مبلغ کمتره که حتی خجالت میکشن بگن بهشون اما براحتی مجری از کشورهای دیگه اورده میشه و پولهای فراوانی بهشون داده میشه. افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
ایشان از ۴۰۰ هزار شهید سوری و ۱۲ میلیون سوری آواره خبر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
بله خبر دارن بهتر از شما..همه این درگیری ها و جنگ ها در منطقه به خاطر خوی وحشی گری اسرائیلِ و تا این غده که هدفش نه تنها گرفتن فلسطین بلکه از نیل تا فراتِ به گفته خودشون نابود نشه منطقه روی آرامش نمیبینه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
چه ربطی داشت!!!!!!
آخرین اخبار