رهاسازی یک فرد طاووسک در طبیعت لنگرود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: یک فرد طاووسک پس از تیمار و اطمینان از وضعیت سلامت پرنده به آغوش طبیعت لنگرود بازگردانده شدند.

حسین جهش  گفت: یک فرد پرنده تالابی طاووسک که توسط دوستداران طبیعت به این اداره آورده شده بود، پس از اطمینان از بهبودی وضعیت سلامتی پرنده در زیستگاه خود رهاسازی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنگرود بیان کرد: یکی از دوستداران طبیعت در محل سکونت خود طاووسکی را مشاهده کرد که از زیستگاهش جدا شده بود؛ بلافاصله آن را به این اداره تحویل داده و پس از تیمار و بازتوانی در زیستگاه خود رهاسازی شد.

وی ادامه داد: این پرنده زیبا جزو پرندگان در خطر انقراض قرار دارد و به همین روی، جزو پرنده های حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
جهش با بیان اینکه طاووسک متعلق به راسته درنا شکلان است، گفت: این پرنده در تالاب های با نیزارهای وسیع و حاشیه دریاچه های با پوشش گیاهی انبوه به سر برده و در نیزارها آشیانه می سازد.

وی طاووسک را در ایران، بومی و نسبتا فراوان عنوان و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی مصدوم، موارد را از طریق تلفن گویا ۱۵۴۰ اطلاع دهند و یا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مراجعه کنند.

برچسب ها: محیط زیست ، لنگرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.