یک مسئول بهداشتی :

کُلُرزنی آب آشامیدنی روستایی کهگیلویه و بویراحمد پایین تر از استاندارد کشور است

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مطلوبیت کلر باقیمانده در آب آشامیدنی روستاهای این مناطق پایین تر از استاندارد کشور است.

"حامد اردکانی"   با اشاره به مشکلات آب شرب برخی از مناطق استان اظهار کرد: با نظارت های مستمر و مشکلات آب شرب برخی از روستاهای استان، مقرر شد آب و فاضلاب استان در فرصت۲ ماهه مقرر این مشکلات را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پاسخ به مشکلات آب روستایی که بهداشت استان اشاره کرد گفت: مشکل کلرباقیمانده آب آشامیدنی مربوط به ۶۹۲ روستاهایی که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستنداما بقیه روستاهایی ما این مشکل را ندارند.

امید صالحی تعداد کل روستاهای استان را یک هزار و ۶۴۱ روستا برشمرد و گفت: ۶۹۲ روستا زیرپوشش آب و فاضلاب استان نیستند، همچنین ۱۸۷ روستاهای استان آبرسانی به صورت سیار انجام می شود و ۱۸۴ روستا فاقد آبرسانی هستند.

این درحالی است که مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اشکالات آب روستاهای استان را محرز دانست و تاکید کرد: داده های ما بر اساس نظارت های مستمر نشان از وضعیت نامطلوب کلرزنی آب روستاهای استان دارد که کلر باقیمانده در آب آشامیدنی این مناطق پایین تر از استاندارد کشور است.

اردکانی با اشاره به ضرورت تامین آب شرب سالم برای روستاهای استان گفت: آب و فاضلاب استان متعهد شد،در مهلت ۲ ماهه تامین نیازهای اولیه و اقداماتی همانند: آموزش آبداران، بروز رسانی تجهزات با نصب کلری دستگاه کلرزن (کلریناتور)، شارژ کپسول ها و در اختیار قرار دادن پودر کلر را انجام دهند.

وی ادامه داد: پایان پاییز امسال با بازدید میدانی از سامانه های آبرسانی روستاهای استان، تعهدات و تذکرات ابلاغی به آب و فاضلاب مجددا نظارت و بررسی می شود که اگر مشکلات رفع نشود از طریق قانون پیگیری می شود.

مدیر سلامت کار و محیط معاونت بهداشتی یادآور شد: منابع تامین آب مصرفی ما انسانها ( اعم از رودخانه ها، چاهها، چشمه ها، سدها و … ) آلوده به میکروب ها و میکروارگانیزمهایی هستند که استفاده از این آبها را بدون ضدعفونی کردن، برای ما غیر ممکن می سازندکه سازمانهای آب و فاضلاب شهری برای از بین بردن میکروارگانیزمهای بیماری زا و تامین آب مصرفی بهداشتی برای شهروندان، اقدام به اضافه کردن کلر (Chlorine) به آب می کنند.

اردکانی با اشاره به سامانه های آبرسانی استان گفت: یک هزار و ۴۲۲ سامانه آبرسانی در استان است که آب تمام ساکنان استان از این تعداد سامانه تامین می شود و ازاین تعداد یک هزار و ۷۸ سامانه تحت پوشش آب و فاضلاب استان است و ۳۴۴ سامانه آبرسانی تحت پوشش نیست.

برچسب ها: آب شرب ، کلرزنی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.