در پاسخ به برخی شبهه افکنی‌ها

ریالی اعتبار دولتی صرف هزینه‌های جاری و بازسازی عتبات عالیات نمی‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: این ستاد حتی برای هزینه‌های جاری خود بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و چرخ آن با کمک‌های مردم و خیرین می‌چرخد.

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با حضور در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان و در پاسخ به برخی شبهه افکنی‌ها درباره اعتبارات این مجموعه گفت: گاهاً این گلایه‌ها و شبهات پیش می‌آید که چرا خراسان جنوبی با وجود اینکه خود استانی کم برخوردار است، اما بودجه آن صرف طرح‌های بزرگی در زمینه بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

او افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان، ریالی بودجه دولتی چه برای هزینه‌های جاری و چه برای اقدامات خیرخواهانه خود در حوزه‌های بازسازی عتبات عالیات و کمک به نیازمندان دریافت نمی‌کند و تماماً هزینه‌ها به وسیله کمک‌های مردم و خیرین تأمین می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: ۹۵ درصد کمک‌ها در استان مردمی است که خودشان در گروه افراد نیازمند هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: ارادت مردم استان به عتبات عالیات و همکاری آن‌ها در بحث ساخت و بازسازی صحن و حرم‌ها، در کشور زبانزد است و به طور مثال پارسال سهم هر نفر در استان برای کمک ۷۵۰۰ تومان اعلام شد که مردم استان این میانگین مبلغ را به ۱۲۵۰۰ تومان رساندند.
هیچ ارزی از کشور برای بازسازی اعتاب مقدسه خارج نمی‌شود

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی همچنین با ااشره به برخی سؤولات درباره خروج ارز از کشور برای بازسازی اعتبا مقدسه گفت: به هیچ عنوان پولی از کشور به کشور عراق ارسال نمی‌شود، زیرا این اقدام باعث خروج ارز از کشور می‌شود.

جوینده افزود: کمک‌های نقدی مردم به مصالح و امکانات مورد نیاز برای ساخت و بازسازی تبدیل و به کشور عراق برای ساخت یا بازسازی صحن‌ها و یا حرمین ارسال می‌شود.

او تصریح کرد: بعد از ارسال مصالح و امکانات مورد نیاز، تمام کار‌های ساخت و بازسازی به وسیله خودمان در استان و یا استان‌های دیگر که متولی هستند انجام و پیگیری می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عملیات خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی اعم از کارگر و مهندس که برای کار‌های ساخت و یا بازسازی عتبات نیاز داریم از استان به کشور عراق فرستاده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار