آمریکا: مخالف اشغال دائمی غزه از سوی اسرائیل هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مخالفت واشنگتن با اشغال دائمی غزه توسط صهیونیست‌ها خبر داد.

یک ماه از آغاز جنگ خونین رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه می‌گذرد. طی این مدت شمار شهدای فلسطینی از ۱۰ هزار نفر عبور کرده و کشور‌های جهان صف بندی‌های خود را در این منازعه نشان داده‌اند. در این میان، آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی باقی مانده و بر حمایت از تل آویو در کشتار مردم غزه تاکید دارد، گرچه سیاستمداران این کشور در ظاهر نمی‌خواهند این امر را نشان دهند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ودانت پتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد نوار غزه بخشی از سرزمین فلسطینیان است و آمریکا با اشغال دائمی این منطقه توسط نیرو‌های اسرائیلی مخالف است. 

وی خاطر نشان کرد: حقیقت این است که ما نمی‌توانیم به شرایط پیش از حمله حماس در هفتم اکتبر بازگردیم.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به صراحت به طرف اسرائیلی تاکید کرده است واشنگتن از عملیات نظامی تل آویو علیه حماس حمایت می‌کند. 

این مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر درخواست کاخ سفید به منظور توقف بشردوستانه و ارسال کمک به فلسطینیان، اعلام کرد تاکنون ۵۲۶ کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شده‌اند. 

از طرفی دیگر، آموس هوچستاین، معاون و مشاور ارشد جو بایدن در امور انرژی و سرمایه گذاری امروز اعلام کرد آمریکا نمی‌خواهد که جنگ میان اسرائیل و جنبش حماس به لبنان تسری پیدا کند. 

وی که هم اینک در بیروت به سر می‌برد پس از دیدار با نبیل بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد: کاهش تنش‌های مرزی میان اسرائیل و لبنان از بالاترین اهمیت برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
چقدر شما وقیح و پر رو هستید. چرا به شعور مردم دنیا توهین می کنید؟ دوره بزن در رو دیگه تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
لعنت خدا بر شما نوادگان ابلیس و دجالان عصر ظهور اگر راستگو و صادق باشید وحوش غربی اگر صادق بودید که برای نسل کشی یک ملت که سالیان سال تحت محاصره ۳۶۰درجه از زمین هوا و دریا و هیچ امکانات دفاعی هم ندارند تسلیحات ممنوعه و بمب های سنگر شکن آنهم برای خانه های ساخته شده از مصالح ابتدایی به غاصبان صهیونیسم ارسال نمی‌کردید و غزه را شخم نمیزدید خداوند قوم صهیون می‌شناخت که این همه در قرآن از عناد لج بازی و ظلم شرارت وخسانت آنها نسبت به پیامبرشان موسی ع متذکر آیندگان شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
امریکا دهنتو ببند..خسته نشدی از اینهمه دروغ و تناقض.. همه مثل خودت الاغ نیستن..
آخرین اخبار