سیراب شدن ۱۰۰ هکتار از فضای سبز شهر یزد با پساب فاضلاب

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: با توافق شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان، ۱۰۰ هکتار از فضای سبز یزد با آب تصفیه خانه فاضلاب سیراب می‌شود.

حمید رضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه بر اساس این توافق نامه از مهرماه امسال، روزانه ۵۰ لیتر از پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد به آبیاری فضای سبز این شهر اختصاص یافته است، گفت: این میزان پساب برای تامین آب مورد نیاز اکو پارک و نوار سبز حاشیه کنار گذر استفاده می‌شود.

او وسعت فضای سبز شهر یزد را ۹۰۰ هکتار عنوان و تاکید کرد: در حال حاضر یک نهم فضای سبز این شهر، با بهره گیری از پساب تصفیه خانه فاضلاب آبیاری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه کمبود آب در استان کویری یزد، توسعه فضای سبز این شهر را تحت الشعاع قرار می‌دهد و با تاکید بر اینکه آب مصرفی فضای سبز شهر از طریق چاه‌های متعدد تامین می‌شود گفت: شهرداری به منظور حفظ آب‌های زیر زمینی به ازای ورود پساب فاضلاب به چرخه آبیاری فضای سبز تعدادی از انشعابات اب شرب فضای سبز را حذف می‌کند که این امر کمک شایانی به کاهش مصرف آب در بخش فضای سبز می‌کند.

رحیمدل همچنین افزود بی شک پساب تصفیه خانه یزد ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌توان با بهره گیری از بخش کوچکی از آن به توسعه فضای سبز شهری کمک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار