تکمیل‌نشدن طرح در تهران مانع اصلی آبرسانی به غرب استان سمنان است

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اجرانشدن ۱۹ کیلومتر از خط انتقال طرح آبرسانی به غرب استان سمنان در محدوده تهران، مهم‌ترین مانع نهایی‌شدن این طرح است.

حسن خیرخواه سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای سمنان ابراز کرد: در موافقت‌نامه طرح آبرسانی به غرب استان سمنان، آبگیری از بند انحرافی سیمین‌دشت و اجرای خط انتقال با لوله فولادی تا مخازن شهر ایوانکی به طول ۷۴ کیلومتر پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: به دلیل معارضت و ممانعت از اجرای طرح توسط تعدادی از اهالی روستای مجاور، آبگیری خط انتقال در محدوده استان تهران به ناچار با احداث سازه آبگیر بر روی کانال بتنی پس از آخرین دریچه آبگیری استان تهران انجام می‌شود و در عمل اجرای ۱۹ کیلومتر از خط انتقال در استان تهران تاکنون متوقف مانده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتقال آب تا ابتدای محدوده استان سمنان توسط کانال بتنی با ظرفیت و شرایط قابل قبولی انجام می‌شود، این مساله مشکل چندانی در کیفیت بهره‌برداری از طرح در کوتاه‌مدت ایجاد نمی‌کند و با بهره‌برداری از خط انتقال ۵۵ کیلومتری آن در محدوده استان سمنان، آب پایدار برای شهر‌ها و روستا‌های غرب استان سمنان تامین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار