ساخت پایگاه امداد و نجات در مرز «دوغارون» ضروری است

رییس جمعیت هلال‌احمر تایباد گفت: ساخت پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با توجه به رفت و آمد بالای ناوگان حمل و نقل و تردد مسافر در گذرگاه زمینی «دوغارون» خراسان رضوی ضروری است.

هادی رمضانی گفت: در زمان حاضر روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی حامل انواع کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز دوغارون رفت و آمد دارند که برای جلوگیری از حوادث احتمالی ایجاد این پایگاه امدادی در این نقطه از کشور اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به توقف چندین روزه کامیون‌های حامل انواع کالا و مشتقات نفتی در پارکینگ‌ها و مناطق مختلف اقتصادی مرز دوغارون خراسان رضوی ادامه داد: در برخی از مواقع شمار کامیون‌های متوقف شده در مرز دوغارون به بیش از حد ظرفیت پارکینگ‌های فعال بخش خصوصی و دولتی در این گذرگاه می‌رسد که ساخت این مکان امدادی می‌تواند در مواقع بروز حوادث و خطرات، صدمات و حوادث را به حداقل برساند.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد با بیان اینکه برای اجراء و ساخت این مکان زمینی به مساحت افزون بر ۹۰۰ متر مربع مورد نیاز است، بیان کرد: با توجه به اینکه مراحل ابتدایی اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون در حال انجام است، ساخت قرارگاه مرزی امداد و نجات را می‌توان در مرحله دوم طرح جامع پایانه مرزی دوغارون پیش بینی کرد.

رمضانی گفت: مرز دوغارون در فاصله کمتر از پنج کیلومتری گمرک مرزی اسلام قلعه افغانستان قرار دارد که ساخت این پایگاه امدادی در امدادرسانی به اتباع این کشور در مواقع حوادث و بحران‌ها نقش بسزایی دارد.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. پایانه مرزی دوغارون یکی از پنج پایانه برتر فعال کشور است. شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.