شرایط رکود تورمی تا پایان سال در بازار مسکن باقی خواهد ماند

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: برای رونق بازار مسکن باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برویم.

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: در حال حاضر عدم ورود بخش خصوصی به بازار مسکن خود زمینه ساز کاهش میزان تولید مسکن در کشور شده است. این درحالی است که در  ابتدای دهه ۹۰ میزان تولید مسکن سالانه به ۷۰۰ هزار واحد هم می رسید.

به گفته وی افزایش قیمت مسکن طبق آمارهای بانک مرکزی تنها یک درصد بوده که این امر نشان می‌دهد بازار مسکن وارد شرایط رکود تورمی شده است. 

او می‌گوید: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی خود می‌تواند این بازار را به ثبات و کاهش قیمت هدایت کند اما در شرایط کنونی باید زمینه را برای ورود آنها فراهم کنیم.

پورحاجت تاکید کرد: سخت گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و افزایش نرخ تورم خود باعث شده که انگیزه‌ای برای ورود سازندگان وجود نداشته باشد؛ این در حالی است که دولت می تواند با حمایت از آن‌ها زمینه را برای بهبود شرایط فراهم کند.

او یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به اجرا و ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن این شرایط تا پایان سال ادامه خواهد داشت و همچنان بازار مسکن در رکود تورمی به سر خواهد برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید خواهش میکنیم دلالان ومشاوراملاک‌های که‌دلالی‌میکنند جمع‌کنید‌وبه‌خانه سند‌تک‌برگ‌بدهد‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
بدبختی مردم تمومی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدا کنه قیمت ساختمان پایین بیاد
آخه این قیمت ها چرا اینجوری شده؟ انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خونه هم مثل ماشین ریزش شدیدی خواهد داشت منتظر باشید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
رکود مسکن بعلت رسیدن قیمتها به سقف و نهایت قیمت میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۳:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
خوش به حالتون . رکود همراه با گرانییییی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
مگه میشه با این حقوقهای قطره چکانی و قیمتهای فضایی خونه خرید؟ تنها راه رونق دادن به خرید و فروش مسکن کاهش و برگشت نرخ ارز به قیمت واقعی خود و تقویت ارزش ریال و قدرت خرید مردمه به غیر این، دور خود چرخیدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
هرگونه دریافت اجاره و فروش مسکن بدون مشخص بودن سند رسمی ملک و قرارداد و پرداخت مالیات صاحب خانه را جرم و پولشویی اعلام کنید و حساب های بانکی دریافت کننده را توقیف و فرد را مجازات مالی و مالیاتی کنید و فرد افشا کننده را پاداش دهید تا اتمام قرارداد غیر رسمی، مستاجر بماند و یا از فروشنده غیر رسمی، خسارت بگیرد. با افزایش مالیات سنگین برای صاحبان تعداد بیش از سه خانه خالی یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه خالی، در شهری که ساکن هستند از احتکار خانه جلوگیری کنید. برای کسانی که بیش از سه خانه یا حداکثر به تعداد فرزندان به علاوه دو خانه در شهری که ساکن هستند اجاره داده اند به عنوان صنعت اجاره خانه رفتار کرده و قوانین مالیاتی تجاری ایجاد کنید. شهری که ساکن نیستند هم بیش از یک خانه خالی یا اجاره ای از مالک مالیات تجاری بگیرید. بانک ها را هم اگه می تونید از بنگاه داری املاک خارج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
پول ، سرمایه گذاری نمی آورد . دانش و مدیریت سرمایه گذاری می آورد. استادان پیر دانشگاه با حقوق بالا و بدون انگیزه باعث فراری دانشجو و نیروی جوان می شود و مدیریت نفوذی ها تکمیل کننده عقب ماندگی است. تعداد بالای استاد تمام ها که حقوق های بالا می گیرند و انگیزه ای برای کمک به دانشجو ندارند و مدعی حرکت از لبه علم به سمت تولید فناوری اند یعنی قراره دانشجو ها را فراری دهند و همچنان همون کار قبل را بکنند، چاپ مقاله خارجی فقط
آخرین اخبار