کاشت بیش از ۱۸ هزار درخت بومی در گیلان

شهردار رشت از برنامه ریزی برای کاشت بیش از ۱۸ هزار درخت بومی گیلان در مناطق شهری خبر داد.

رحیم شوقی، شهردار رشت به روند تحول اجرای پروژه‌های عمرانی همراه با افزایش سرانه فضای سبز شهری در راستای اجرای طرح میثاق اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای کاشت ۱۸ هزار و ۳۵۰ اصله درختان بومی گیلان در مناطق شهری انجام شده است.

به گفته او، عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های عمرانی تقاطع‌های غیرهمسطح که برای نخستین مرتبه در تاریخ شهر رشت به صورت همزمان آغاز شده، نویدبخش مسیر تحول در این شهر است.

شهردار رشت افزود: افزایش سرانه فضای سبز با کاشت درختان بومی گیلان همزمان با اجرای پروژه‌های عمرانی اتفاق کم نظیری را برای این شهر رقم زده است.

شوقی تصریح کرد: فرآیند احداث تقاطع‌های غیرهمسطح با تجهیز کارگاه به صورت همزمان برای نخستین مرتبه در تاریخ شهر رشت در سایه همدلی شورای اسلامی و شهرداری در مناطق مختلف شهری آغاز شده است.

او گفت: تقاطع غیر همسطح شهید باهنر به طول ۴۲۵ متر و عرض ۹ متر در محل تقاطع خیابان شهید باهنر با خیابان امام خمینی (ره) واقع شده و میدان گیل را به کمربندی رشت متصل می‌کند.

رحیم شوقی، شهردار رشت

شهردار رشت همچنین افزود: عملیات اجرایی تقاطع شهید حق بین (حمیدیان) به طول ۴۲۰ متر و عرض ۹ متر واقع در بلوار شهید بهشتی با تجهیز کارگاه آغاز شده است.

به گفته شوقی، احداث تقاطع غیرهمسطح آیت الله رودباری به طول ۳۸۰ متر و طول ۹ متر خیابان آیت الله رودباری را به کمربندی حد فاصل میدان انتظام و میدان گاز متصل می‌کند.

او تصریح کرد: فرآیند احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ۷ آذر (نیروی دریایی) به طول ۴۱۰ متر و عرض ۱۸ متر هم با تجهیز کارگاه آغاز شده است.

شهردار رشت، بازگشایی مسیر خیابان سعدی به میدان سرگل به طول ۸۰۰ متر را از دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری در قالب طرح میثاق اعلام کرد.

شوقی گفت: آزادسازی مسیر لب آب به رودبارتان و همچنین آزادسازی و بازگشایی مسیر خیابان عاطفی به طرف خیابان مصباح به طول ۸۰ متر و عرض ۱۲ متر از هر لاین و با احتساب ۱۰ متر باکس فضای سبز عملیاتی شده است.

او افزود: فرآیند بازآفرینی تالاب عینک با لایروبی و اجرای طرح‌های گردشگری تالاب هم در حال انجام است.

طرح میثاق رشت

شهردار رشت ایجاد پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری اطراف تالاب را از پروژه‌های گردشگری تالاب عینک برشمرد و یادآور شد: ایجاد جزیره به همراه راه اندازی رستوران دریایی در طرح بازآفرینی تالاب عینک پیش بینی شده است.

شوقی با بیان اینکه ساخت هتل ۲۲ طبقه با هدف توسعه گردشگری از برنامه‌های شهرداری رشت است، تصریح کرد: طی ماه‌های آینده فرآیند ساخت این هتل تعیین تکلیف شده و با فراخوان سرمایه گذار انجام می‌شود.

او همچنین از کاشت ۶ هزار و ۵۰۰ اصله درختان بومی گیلان در مناطق شهری رشت تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برای افزایش سرانه و توسعه فضای سبز شهری در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.