لزوم تدوین طرح‌های توسعه جنگل مطابق با اقلیم گیلان

استاندار گیلان بر ضرورت تدوین و ارائه طرح‌های علمیاتی توسعه جنگل و زراعت چوب مطابق با اقلیم این استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی در بازدید از شرکت سهامی جنگل شفارود در شهرستان رضوانشهر بر ارائه طرح‌های عملیاتی توسعه جنگل و زراعت چوب مطابق با اقلیم استان در راستای جلوگیری از قاچاق چوب و تقویت اشتغال پایدار با تکیه بر احیای جنگل‌های گیلان تأکید کرد.

به گفته او، مراقبت علمی از درختان و توسعه جنگل و در عین حال اجرای برنامه‌های راهبردی در زراعت چوب در راستای تولید و اشتغال، حائز اهمیت است و در این بخش جایگزینی صحیح درختان بومی و متناسب و سازگار با شرایط اقلیمی گیلان، باید مورد توجه باشد.

استاندار گیلان گفت: دانش لازم در این شرکت با وجود نیرو‌های باتجربه و متخصص در مدیریت جنگل و انواع ماشین آلات کاشت، بهره برداری و راهسازی موجود در این شرکت، بستر تولید نهال‌های همگون اقلیم استان از جمله نهال صنوبر و سوزنی برگ را فراهم ساخته که برای تقویت این بخش نیازمند برگزاری جلسات کاربردی با حضور مسئولان است.

لزوم تدوین طرح‌های توسعه جنگل مطابق با اقلیم گیلان

مجید صفاری، مدیرعامل  شرکت سهامی جنگل شفارود در رضوانشهر نیز گفت: هدف این شرکت با سابقه نیم قرن فعالیت در زمینه اجرای طرح‌های جنگلداری، کمک به به رونق تولید، اشتغال و اقتصاد کشور است و در این بخش طرح‌های عملیاتی خود را به صورت کارشناسانه ارائه خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.