احداث ۲۹ باب مدرسه در مناطق محروم قزوین از سوی بنیاد برکت

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: بنیاد برکت تاکنون ۲۹ باب مدرسه در مناطق محروم استان احداث کرده و تا پایان امسال نیز هشت مدرسه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیم سعادتفرمدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی چند سال اخیر و براساس تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی مدارس کشور اقدام به ساخت مدرسه، به ویژه در مناطق محروم کرده است.

وی با اشاره به فعالیت این نهاد از سال ۹۰ تاکنون در استان قزوین گفت: ساخت مدارس از سوی بنیاد برکت با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور تحولی اساسی و امیدوارکننده را در میان ساکنان این مناطق به وجود آورده است.

سعادتفر ادامه داد: امسال به همت بنیاد برکت هشت مدرسه جایگزین مدارس کانکسی در سطح استان خواهد شد که به زودی سه واحد آموزشی از این مدارس به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته این مسئول، مابقی مدارس در دست احداث بنیاد برکت در استان قزوین که از پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد برخوردارند تا بهمن ماه امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برای ساخت این مدارس ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است، تاکید کرد: ۴۰ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده توسط بنیاد برکت تامین می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با اشاره به پروژه‌های در دست احداث بنیاد برکت در سطح استان، افزود: مدارس ساغران سفلی آوج، ده دوشاب، چرشدره و زردچال از توابع رودبار الموت غربی، دبیریان شهرستان آبیک، رضی و شیشه قلعه بویین زهرا و کلان در شهرستان قزوین از جمله مدارس احداثی هستند.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار