ساخت ۱۳۳ کلاس درس در استان قزوین

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین از ساخت ۱۳۳ کلاس درس و ۴۴ پروژه آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع طی سال جاری در سطح این استان خبر داد.

ابراهیم سعادتفر  مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان، اعتبار ساخت پروژه‌های در دست احداث این حوزه را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه طرح‌های در دست اقدام توسط خیران و مابقی نیز از محل اعتبارات دولتی هزینه می‌شود.

وی افزود: از میان تعداد طرح‌های در دست اقدام، ۲۴ پروژه آموزشی در هفته دولت و ۱۵ پروژه دیگر نیز برای مهرماه آماده سال جاری بهره برداری خواهد بود که به غیر از فضا‌های آموزشی و اداری، ۲ کانون فرهنگی، ۲ سالن ورزشی و یک استخر ویژه دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.

سعادتفر، مهمترین رویکرد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را رفع محرومیت‌های آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما برای نوسازی مدارس و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی هم اقدامات قابل توجهی را تاکنون در سطح استان انجام داده‌ایم.

به گفته این مسوول، تمرکز برنامه‌ریزی ما در مناطق کم برخوردار بوده و در این حوزه اعتبارات مورد نیاز سفر ریاست جمهور نیز تامین شده است.

وی اضافه کرد: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در سفر رییس جمهور به استان قزوین در حوزه آموزش و پرورش سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بود که یک هزار میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است.

سعادتفر اضافه کرد: یکی از مصوبات سفر رییس دولت سیزدهم به استان، تخصیص یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از ۳۶ باب مدرسه در سطح استان که توسط سازمان توسعه و نوسازی مدارس طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در دست احداث بوده و تاکنون نیز ۳۰ درصد آن هم محقق شده است.

این مسوول، سرانه استاندارد فضا‌های آموزشی کشور را ۸.۷ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر این میزان از سرانه در استان قزوین ۵.۷ مترمربع بوده که این آمار با توجه به بررسی‌های اولیه صورت گرفته، در حال حاضر تغییر کرده و در این زمینه نیازمند ارایه آمار‌های جدید هستیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان با ما همکاری دارند که از سال ۹۳ تاکنون این افراد در ساخت ۱۵۰ پروژه آموزشی و بیش از یک هزار کلاس درس مشارکت داشته اند.

استان قزوین دارای ۱۴ منطقه آموزشی و یک هزار و ۶۷۰ مدرسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار