مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

برندگان مسابقات ملی مهارت تسهیلات دریافت می‌کنند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی و همچنین ارایه آموزش رایگان از جمله مزایایی است که به شرکت کنندگان مسابقات ملی مهارت ارائه می‌شود.

محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه رویداد ملی مهارت در زنجان، اظهار کرد: مرحله کشوری رشته‌های رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی‌پزی با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور در زنجان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، مسابقات آشپزی و طراحی مد و لباس برگزار شد، اضافه کرد: در برگزاری این مسابقات دانشگاه آزاد و یک شرکت بخش خصوصی، فنی و حرفه‌ای را همراهی کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه این مسابقات بدون هیچ تنش و اعتراضی برگزار شد، افزود: طرح‌های ارائه شده در این مسابقات بسیار خوب بود.

انصاری با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مسابقات اخلاق حرفه‌ای را رعایت کردند؛ بنابراین کسی برنده و بازنده نیست، گفت: امیدواریم نفرات برتر در مسابقات مرحله جهانی نیز خوش بدرخشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در مرحله بعدی در رشته رباتیک ۳۰ تیم ۲ نفره با یکدیگر رقابت خواهند کرد، گفت: در این رقابت‌ها هم تیم‌های منتخب به مرحله جهانی معرفی خواهند شد.

انصاری افزود: در زمینه اجرای این رویداد ملی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین حوزه مهارت به عنوان مشارکت‌کنندگان اجتماعی استفاده خواهد شد که خوشبختانه در ۲ رقابت اول یعنی طراحی مد و لباس و آشپزی شاهد این مشارکت بودیم.

مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه تاریخی ۴۵ ساله دارد و تجربه برگزاری مسابقات ملی مهارت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و حضور در چندین دوره مسابقه جهانی آن موجب اصلاح گام به گام این فرآیند و کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.