مسابقات ملی مهارت به میزبانی زنجان آغاز شد

مسابقات ملی مهارت در چهار رشته رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی پزی امروز به میزبانی زنجان آغاز شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان امروز در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت، گفت: ۲۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور برای حضور در مسابقات ملی مهارت در چهار رشته حضور دارند.

محمدرضا انصاری با بیان اینکه مسابقات طراحی مد و لباس به میزبانی شرکت بخش خصوصی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این اقدام به منظور استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رقابت‌های مهارت اصول و قواعد خاص خود را دارد که یکی از مهمترین آنها رعایت اخلاق حرفه‌ای است، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این مسابقات بتوانیم ظرفیت‌های برتر را در رشته‌های مختلف شناسایی کنیم.

انصاری با بیان اینکه تیم‌های منتخب این مسابقات به مرحله جهانی معرفی خواهند شد، اضافه کرد: طبق قوانین مسابقات، برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی به عنوان نخبه مهارتی در کشور از مزایای آزمون‌های ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای این رویداد ملی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین حوزه مهارت به عنوان مشارکت کنندگان اجتماعی استفاده خواهد شد.

وی برگزاری مسابقات مهارت با ایجاد شور و نشاط و تحریک اشتیاق جوانان را الهام بخش مهارت آموزی و زمینه ساز تربیت انسان‌های توانمند و توسعه نگر عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه تاریخی ۴۵ ساله دارد و برگزاری مستمر آن در کشور منجر به کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در این مراسم با تأکید بر افزایش و توسعه مهارت‌های فردی، گفت: این امر در بحث توانمندسازی افراد و افزایش بهره‌وری اهمیت زیادی دارد و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.