انهدام ۲۸ باند و شبکه قاچاق کالا در آذربایجان غربی

رئیس پلیس امنیت انتظامی آذربایجان غربی از انهدام ۲۸ باند و شبکه قاچاق کالا و ارز در استان خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی فرماندهی انتظامی استان در مجموعه پلیس امنیت اقتصادی؛ در ۶ ماه اول سال جاری ۲۸ باند و شبکه بزرگ قاچاق کالا و ارز در سطح استان منهدم و تمامی اعضای آن‌ها دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ بابک فرشباف می گوید: کشفیات شبکه های قاچاق کالا و ارز در استان  ۳۳ درصد بیش از مدت مشابه در سال گذشته است. 

این مقام انتظامی افزود: پلیس امنیت اقتصادی با استقرار در گمرک قاطعانه با قاچاق کالا و همچنین احتکار مبارزه جدی داشته و این امر قطعا در برداشتن موانع و رونق تولید کمک خواهد کرد؛ مبارزه با فساد اقتصادی، برخورد با اخلالگران، محتکران، اختلاس، ارتشا، فرار مالیاتی و .. از جمله وظایف پلیس امنیت اقتصادی در استان است.

وی با بیان اینکه حفظ وحراست از بیت المال و اراضی ملی از اولویت‌ها و ماموریت‌های پلیس است ادامه داد: ۱۶۲ فقره پرونده زمین خواری در سطح استان کشف و تشکیل شده که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی  آذربایجان غربی با بیان اینکه با قاطعیت با هرگونه قانون شکنی و اخلال در نظم اقتصادی برخورد قانونی به عمل می‌آید و پلیس این اجازه را نخواهد داد تا قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف و مطامع خود امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند، تاکید کرد: در همین راستا؛ به تعداد ۷۱۰ دستگاه خودروی شوتی که در امر قاچاق با سرعت غیرمجاز از آن‌ها استفاده می‌شدند توقیف شده اند.

سرهنگ فرشباف مقابله با کالای قاچاق، احتکار، زمین خواری و سایر جرایم اقتصادی در جامعه از اهداف مهم پلیس به عنوان حافظ امنیت و آرامش مردم دانست و تاکید کرد: مشارکت حداکثری شهروندان و در جریان قرار دادن پلیس از هرگونه فعالیت مخرب در این زمینه می‌تواند کمک شایانی در رشد و شکوفایی اقتصادی به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان غربی از شهروندان خواست: هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا و اخبار مرتبط با جرایم اقتصادی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.