پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر به ۹۰ درصد رسید

فرماندار فارسان گفت: عملیات اجرایی ساخت سد غدیر باباحیدر این شهرستان هم‌اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید هادی صالحی در حاشیه بازدید از روند اجرایی ساخت سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان اظهار کرد: روند تکمیل این طرح مهم با سرعت و در سه شیفت کاری و به‌طور ۲۴ ساعته در حال اجرا است.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از مدت‌ها پیش با استقرار در سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان روند اجرایی تکمیل این سد را تسریع کرد.

صالحی تصریح کرد: عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان ۳۵ هزار و ۵۰۰ متر خط اصلی و ۹ هزار متر خط فرعی دارد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان آب آشامیدنی ۱۳۶ هزار نفر از اهالی این شهرستان به میزان ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب تامین می‌شود.

فرماندار فارسان اضافه کنید: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح قسمتی از کاهش اُفت آب‌های زیرزمینی شهرستان فارسان جبران خواهد شد.

وی گفت: پس از تکمیل و بهره‌برداری از طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر آب آشامیدنی ۶ شهر باباحیدر، فارسان، جونقان، گوجان، چلیچه و پُردنجان و ۱۱ روستای کوانک، اُمیدآباد، فیل‌آباد، عیسی‌آباد، چوبین، دِه‌چِشمه، کُران، راستاب، گوشه، چُقاهَست و سپیددانه در شهرستان فارسان به‌طور پایدار تامین می‌شود.

صالحی تأکید کرد: دولت سیزدهم با توزیع عادلانه امکانات، تجهیزات و اعتبارات زمینه سرعت‌بخشی به روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام مناطق مختلف کشور به‌ویژه در نقاط کمتربرخوردار را فراهم کرد.

وی افزود: در این راستا هم‌اکنون بیشتر طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان فارسان فعال و در حال تکمیل است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها وضعیت اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در منطقه متحول می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار