مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

مصرف گاز ۶۰ درصد مشترکان زنجان طبق الگو است

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: هم اکنون ۶۰ درصد از مجموع ۳۹۷ هزار و ۶۰۷ مشترک گاز طبیعی در این استان طبق الگوی مصرف از این انرژی استفاده می‌کنند.

رحیم سلیمانی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:‌ نیمه نخست امسال مشترکان بخش خانگی،‌ تجاری و صنعتی استان یک هزار و ۶۳۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند.

وی شمار خانوارهای روستایی و شهری بهره مند از گاز طبیعی را بیش از ۹۴ درصد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان هم اکنون در میانگین کشوری ۸۷ درصد است که با اجرای طرح های در دست اجرا تا پایان سال در استان زنجان به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۱۰ مشترک به تعداد مشترکان گاز طبیعی استان افزوده شده است، تصریح کرد:‌ از این تعداد ۲ هزار و ۸۶ مشترک شهری، ۲ هزار و ۷۲۲ مشترک روستایی و ۷۱۰ مشترک صنعتی و تجاری هستند.

سلیمانی نژاد با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در کشور ۲.۵ برابر بیش از کشورهای دیگر است،‌ بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز به خصوص در روزهای سرد سال اشاره کرد و اظهار داشت:‌ مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف این انرژی موجب پایداری شبکه گاز و برخورداری همه هموطنان از گاز طبیعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش نیم برابری میزان مصرف و یا یک درجه ای دمای محیط از ناپایداری شبکه گاز جلوگیری خواهد کرد،‌ افزود: با استفاده از لباس‌های گرم در روزهای سرد، نصب پنجره‌های ۲ جداره، عایق بندی موتورخانه ها،‌ پوشاندن دریچه های کولر و استفاده از پرده های ضخیم می توان مصرف گاز را مدیریت و بهینه کرد.

برچسب ها: مصرف گاز ، مصرف انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.