استفاده از فناوری‌های پهپادی برای مدیریت بهتر شهر یزد

رئیس کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای صرفه جویی در وقت و افزایش دقت در تصمیم‌گیری‌ها، می‌توان از فناوری پهپاد برای مدیریت بهتر شهر بهره ببریم.

تجملیان رئیس کمیسیون شهرهوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد گفت: امیدواریم شورای تأمین استان با توجه به تحولات فناورانه در مدیریت شهری، همکاری لازم را با شورای اسلامی شهر داشته باشد تا بتوانیم طی سال‌های آینده به تدریج به سمتی برویم که بیشترین استفاده را فناوری پهپادی در مدیریت بهینه شهری داشته باشیم. 

او در ارائه جزئیات این طرح گفت: در زمان وقوع مشکلاتی همچون ازدحام و ترافیک در بعضی از معابر شهر، آتش سوزی، تصادف و سیل روبرو می‌شویم، یا زمانی که مسئولان شورای اسلامی شهر و شهرداری درصدد هستند تصمیماتی درخصوص پروژه‌های مهم شهری اخذ کنند، تصاویر زنده هوایی با اعزام پهپاد‌های نظارت شهری به مناطق مورد نیاز، جایگزین بازدید‌ها و گمانه زنی‌هایی شود که ممکن است تصمیم‌گیری و اجرا را روز‌ها و هفته‌های متمادی به تعویق بیندازد یا دقت لازم را نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: مقرر شد پیش‌نویس طرح استفاده از پهپاد‌های نظارتی در مدیریت شهری تهیه شده و برای جلب موافقت و همراهی شورای تأمین استان در آن شورا به مشورت گذاشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.