آموزش شهروندی در سمت و سوی رضایت شهروندان

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: آموزش شهروندی به روش‌هایی که مورد رضایت شهروندان است در سازمان‌های خدمات رسان شهرداری اجرا می‌شود.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: باتوجه به اینکه بحث آموزش شهروندی در دستگاه‌های خدمات رسان، بسیار اساسی است نیاز هرکدام از سازمان‌ها در راستای آموزش شهروندی بررسی شد.

او افزود: آموزش شهروندی، ایجاد یک رابطه دوسویه و مطلوب بین شهروند و حوزه مدیریت شهری است و خروجی آن مطالبه‌گری و افزایش نقش مشارکت‌پذیری شهروندان در اداره امور شهری را در بر دارد.

 زارع ضمن اشاره به اینکه با گسترش شهرنشینی در دهه‌های اخیر، نیاز به آموزش رفتار‌های مناسب و مرتبط با زندگی شهر نشینی یکی از نیاز‌های اساسی شهر است گفت: آموزش شهروندی با ارتقاء فرهنگ شهروندی ارتباط مستقیم دارد، این مولفه در جهت دادن رفتار شهروندان و کیفیت مشارکت آنان در امور جامعه به عنوان یکی از الزامات اساسی سرمایه اجتماعی و شاخص‌های توسعه فرهنگی نقش موثری دارد.

 رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در راستای حفظ امنیتی که در پارک‌های سطح شهر نیز بسیار ضروری است در این جلسه مورد بحث، گفتگو و مقرر شد دستگاه‌های مرتبط برای حفظ امنیت شهروندان و رضایتمندی آن ها، همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار