وزیر دفاع عربستان به واشنگتن سفر خواهد کرد

آکسیوس گزارش داد که انتظار می‌رود وزیر دفاع عربستان روز دوشنبه برای دیدار با مقامات ارشد دولت آمریکا به واشنگتن سفر کند.

منابع مطلع به آکسیوس گفتند که سفر خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان به آمریکا از مدت‌ها پیش ترتیب داده شده بود، اما زمانی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی جنگ با غزه را آغاز کرده است و نیرو‌های زمینی آن عملیات‌هایی را علیه غزه انجام می‌دهند.

 در گزارش آکسیوس آمده است که قرار است وزیر دفاع عربستان با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و تعدادی از سناتور‌ها دیدار کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی روز سه‌شنبه در تماسی تلفنی درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها گفتگو کردند.

عربستان سعودی یکی از کشور‌های عربی است که هدف قرار دادن غیرنظامیان و نقض قوانین بین المللی در غزه را محکوم کرد که در معرض بمباران خشونت آمیز رژیم صهیونیستی قرار دارد.

 بایدن پیشتر ادعا کرده بود که عملیات طوفان الاقصی که در ۷ اکتبر انجام شد، با هدف ایجاد اختلال در عادی سازی احتمالی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بود.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که کشورش به طور کامل از شرکای واشنگتن در مواجهه با تهدیدها از سوی فعالان دولتی و غیردولتی حمایت می کند. عربستان اعلام کرد بن سلمان نیز به بایدن گفت لازم است صلح به مسیر اصلی خود بازگردانده شود تا مردم فلسطین به حق مشروع خود برای رسیدن به صلح منصفانه و جامع دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار