شناسایی ۲۳۷ ساختمان بلندمرتبه در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از شناسایی ۲۳۷ ساختمان بلندمرتبه در استان خبر داد.

علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در دومین جلسه کارگروه تخصصی کالبدی زیربنایی پدافند غیرعامل، از شناسایی ۲۳۷ ساختمان بلندمرتبه در استان خبر داد و گفت: پایش ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: شناسایی ساختمان‌های ناایمن، پرخطر و ناپایدار و اتخاذ راهکار‌های قانونی برای رفع خطر و پایدارسازی ساختمان‌های شناسایی شده از اهداف این کارگروه است.

دیوسالار گفت: ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه با کاربری‌های مختلف با اولویت‌بندی در برابر آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین انجام شود.

او با تأکید فرهنگ‌سازی و باور عمومی در مورد ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیرعامل، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در راستای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.

دیوسالار گفت: اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی، بازدید از مسیر‌های دارای ملاحظات پدافند محور‌های شیرگاه بابل و پل زنگوله بلده نور، امیرآباد - بابلسر - فریدونکنار، کمربندی شمالی قائم‌شهر، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر درون سازمان و رفع آن‌ها، افتتاح شتاب‌نگار در شیرگاه سوادکوه و اروست بخشی از برنامه‌های اداره کل در هفته پدافند غیرعامل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.