اختصاص ۱۳۰ هکتار زمین دولتی مازندران در طرح نهضت ملی مسکن

۱۳۰ هکتار زمین دولتی مازندران در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار حوزه مسکن قرار گرفته است.

دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ۱۳۰ هکتار زمین دولتی در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت منازل مسکونی متقاضیان این طرح اختصاص یافته است.

او افزود: ۲۳۰ هکتار زمین برای ساخت ۴ شهرک نیز آماده شده که اسناد آن هفته جاری در سازمان ملی مسکن بررسی و برای تایید نهایی به شورای عالی معماری ارسال می‌شود.

دیوسالار گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود و با آورده‌ای که متقاضیان دارند واحد مسکونی ساخته و تحویل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعداد متقاضیان مازندرانی در طرح مسکن ملی را ۱۱۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۵۰ نفر وارد چرخه ساخت مسکن می‌شوند.

او افزود: سهمیه مازندران برای ساخت مسکن ملی ۱۵۵ هزار واحد است که طی ۴ سال فعالیت دولت ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نوسازی بافت‌های فرسوده را نیز از جمله راهبرد‌های این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: پروانه ساختمانی برای ۳۹۰۰ واحد مسکونی که در بافت فرسوده قرار داشتند از شهرداری گرفته شده است.

دیوسالار گفت: نوسازی و مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: سهم مازندران در بازسازی بافت‌های فرسوده حدود ۷ هزار واحد مسکونی است که به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شد این میزان به ۱۵ هزار واحد مسکونی افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: احیای بافت‌های فرسوده شهری علاوه بر افزایش سطح زندگی مردم برخی مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی را نیز بر طرف می‌کند.

بر اساس برخی آمار‌ها ۴۰۰ هزار مازندرانی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.