بیش از یک میلیون کودک انگلیسی در فقر زندگی می‌کنند

نتایج یک تحقیق جدید بیانگر آن است که در سال ۲۰۲۲ انگلیس با بحران اقتصادی رو به رو بوده و بیش از یک میلیون کودک در فقر زندگی می‌کنند.

بنیاد «جوزف راونتری» (JRF)، یک موسسه خیریه در انگلیس، در گزارشی نوشت که حدود ۴ میلیون نفر در این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) شدیدترین شکل فقر را تجربه کردند و در این میان حدود ۱ میلیون کودک در فقر بودند.

«درآمد‌های پایین، افزایش هزینه‌های زندگی و سطح بالای بدهی» عواملی از فقر هستند که این بنیاد در تحقیق خود از آن‌ها نام برده است. به گفته این موسسه خیریه، تعداد شهروندان انگلیس که «هلاکت» را تجربه می‌کنند، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، ۶۱ درصد افزایش یافته است و ۳.۸ میلیون نفر در این سطوح فقر قرار دارند.

«هلاکت» به عنوان ناتوانی در برآوردن نیاز‌های اولیه جسمانی، مانند: تغذیه، گرما، تمیز و خشک ماندن به دلیل کمبود وسایل ضروری -مانند لباس، گرما، سرپناه و غذا- یا به دلیل پایین بودن درآمد به‌قدری که افراد استطاعت خرید این اقلام را ندارد، گفته می‌شود.

پس از آنکه هزینه‌های خانوار در انگلیس از افزایش یافت و این کشور برای یک بزرگسال مجرد ۹۵ پوند (۱۱۵ دلار) در هفته و برای برای یک زوج با دو فرزند ۲۰۵ پوند (۲۴۹ دلار) در هفته تعیین کرد، درآمد خانوار‌های به زیر حداقل کاهش یافت، در واقع پس از آن، پس از کسر هزینه خانوار بیش از نیمی از خانواده‌ها تنها ۸۵ پوند داشتند و یک چهارم هم اصلا درآمدی نداشتند.

تعداد کودکان «بی‌بضاعت» از سال ۲۰۱۷ سه برابر شده است که نشان دهنده افزایش چشمگیر ۱۸۶ درصدی است. بزرگسالان از سراسر کشور ناتوانی مکرر در خوردن بیش از یک وعده غذایی در روز را گزارش کردند و گفتند که اغلب مجبور می‌شوند برای اطمینان از اینکه فرزندانشان می‌توانند غذا بخورند، بدون غذا بمانند. حدود دو سوم از پاسخ دهندگان (۶۱ ٪) گفتند که در ماه گذشته گرسنه مانده‌اند، زیرا برای خرید مواد غذایی به بانک‌های مواد غذایی یا اقوام متکی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۰:۲۸ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
و اما در ایران....5میلیون کودک زیر خط فقر زندگی میکنند.....بیش از 40میلیون ایرانی در نهایت فقر زندگی میکنند (دریافت یارانه نشانگر این مسئله است) و به قول شاعر چاه مکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
آخی کاشکی می تونستند گرین کارت بگیرند بیان ایران یارانه بگیرند!
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۴:۰۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
من طرفدار نظام ام اما یه نگاه بکن...
۱۱۵دلار برای هر فرد مجرد در یک هفته چقد میشه؟ ضربدر چهار کن! در یک ماه چقد میشه؟ شما به مردم چقد یارانه میدید؟ ۴۰۰ تومن در یک ماه.اونم با هزار ان قلت...
آخرین اخبار