اوکراین: کل صنعت تسلیحات جهان هم برای ما کافی نیست!

یک وزیر اوکراینی گفت که غرب باید تولیدات نظامی خود را بیشتر کند تا با تقاضا هماهنگ شود.

«الکساندر کامیشین» وزیر صنایع استراتژیک اوکراین، در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گفت: کشور‌های غربی باید خود را آماده کنند تا برای دهه‌ها از کی‌یف در مقابل مسکو حمایت کنند و ظرفیت صنعتی جهان در سطح فعلی کافی نیست.

کامیشین در ادامه با بیان این که تولیدات نظامی جهان باید افزایش یابد، گفت: جهان آزاد باید به اندازه کافی تولید کند تا از خود محافظت کند. اگر تمام ظرفیت‌های جهانی برای تولید سلاح، برای تولید مهمات جمع‌آوری شود، برای این جنگ کافی نیست.

کامیشین در ماه مارس به عنوان وزیر صنایع استراتژیک اوکراین منصوب شد، در آن زمان کی‌یف به دنبال تامین تداوم عرضه تسلیحات و مهمات برای حفظ تلاش‌های جنگی خود بود و خود را برای یک ضدحمله زمستانی آماده می‌کرد و در همین راستا آمریکا و متحدانش تانک، خودرو‌های زرهی و سایر سخت افزار‌های نظامی را به کی‌یف فرستادند.

تاکنون در ضدحمله اوکراین، فشار علیه خطوط دفاعی روسیه نتوانسته است دستاورد‌های ارضی قابل توجهی به همراه داشته باشد، نتیجه‌ای که برخی رسانه‌ها هشدار داده‌اند که می‌تواند شانس کی‌یف برای دریافت کمک‌های آتی را تضعیف کند. از طرفی با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی اکنون درگیر جنگ با حماس است، رقابت برای کاهش ذخایر تسلیحات غربی تشدید شده است و به گفته رسانه‌های آلمانی، برلین قصد دارد تدارکات به اسرائیل را در اولویت قرار دهد.

کی‌یف از شرکت‌های دفاعی غربی می‌خواهد که خطوط تولید خود را در خاک اوکراین باز کنند تا «خودکفایی» اوکراین تضمین شود. مسکو هشدار داده است که کارخانجات اسلحه‌سازی با بودجه خارجی در اوکراین اهداف قانونی برای حملات موشکی روسیه محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
پس بکش عقب
آخرین اخبار