فعالیت ۱۱۸ کارگاه فنی و حرفه ای در سطح استان کرمانشاه

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : افراد دارای مهارت به هیچ عنوان بیکار نمی‌مانند و سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در بخش دولتی در ۱۱۸ کارگاه سطح استان در حال فعالیت است.

نوری مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : ما از کارفرما و صاحبان صنایع تقاضا می‌کنیم که اگر می‌خواهند نیروی جدید استخدام کنند، از طریق سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اقدام نمایند.

وی گفت: اگر ما فرد آموزش دیده‌ای در زمینه‌ای که شرکت می‌خواهد نداشته باشیم از خود آن شرکت می‌خواهیم که فردی را برای آموزش دیدن به ما معرفی کند و یا اجازه دهد ما فردی را در آن رشته آموزش دهیم و برای کار به شرکت گسیل کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ما باید فرهنگ کار در استان را عوض کنیم خاطرنشان کرد: این فرهنگ کار باید از مهد کودک‌ها آموزش داده شود.

نوری با اشاره به اینکه مراکز استعدادیابی در استان باید تقویت شوند و کارفرمایان شرکت‌ها و صاحبان صنایع باید اخلاق حرفه‌ای را بالا ببرند، اذعان داشت: به عنوان مثال همین کارگران لب‌آب یا پل ولایت را نگاه کنید که نشسته‌اند و منتظر کار هستند می‌توان برای این افراد متولی پیدا کرد این متولی می‌تواند مشخصات آن فرد اعم از شماره تلفن و آدرس او را داشته باشد و سپس اگر شرکتی نیازمند به آن‌ها بود می‌تواند در موقع نیاز به‌کار با سرویس ایاب و ذهاب آن‌ها را بکارگیری کند.

وی تاکید کرد: این سازمان آمادگی کامل دارد تا تمام نیاز‌های کارفرمایان، صاحبان صنایع و شرکت‌ها را برای تأمین نیروی کار متخصص پوشش دهد حتی اگر برای آموزش افراد در استان کرمانشاه مدرس نداشته باشیم حاضریم بهترین مدرسان را از استان‌های صنعتی کشور برای آموزش نیروی کار به استان دعوت کنیم.

نوری با بیان اینکه ۸۵ درصد از آموزش‌های ما عملی و ۲۵ درصد تئوری است، گفت: باید سطح مهارت کارگران و کارکنان شاغل در صنایع ارتقاء پیدا کند و نیرو‌های شاغل نیز باید آموزش‌های به‌روز دریافت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار