معاون آموزش و پرورش زنجان:

برنامه‌های قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجان دانش‌آموز محور برگزار می‌شود

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز مجموعه آموزش و پرورش استان، در سال جاری با رویکرد دانش‌آموز محوری برگزار و از ظرفیت دانش‌‎آموزان بیشتر استفاده می‌شود.

حسین میرزایی معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری زنگ نماز در مدارس اجرایی می‌شود، گفت: فریضه اقامه نماز جماعت و زنگ نماز در سطح مدارس مورد تاکید و جذب دانش آموزان و شرکت آنها در مسابقات قرآن و عترت از موضوعاتی است که باید مورد توجه اولیای مدارس قرار گیرد.

وی بر لزوم جذب مشارکت اولیا به عنوان نمازیار در سطح مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان می‌توانند فایل صحیح خوانی نماز خود را در صفحه شخصی خودشان در سامانه بارگذاری و توسط ارزیابان و نمازیاران از صحت قرائت خود مطلع شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال مدیریت هیئات دانش آموزان در سطح مناطق توسط دارالقرآن‌ها خواهد بود، بر لزوم ارائه برنامه عملیاتی در زمینه حفظ و روخوانی قرآن توسط دارالقرآن‌ها و ثبت مشخصات کلاسها در سامانه توسط مدیران تاکید کرد.

میرزایی با قدردانی از مدیران، معاونین و مربیان پرورشی مدارس در برگزاری نماز جماعت در سطح مدارس و برنامه پیوند مسجد و مدرسه و منزل با اشاره به این که امسال زنجان میزبان اجلاسیه نماز کشوری خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به توجیه دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی به منظور جذب حداکثری مشارکت و پوشش برنامه‌های اجلاسیه نماز در مناطق ۱۴ گانه اقدام شود.

وی به برخی از اقدامات آموزش و پرورش در حوزه احصای آمار نمازخانه‌های مدارس همچنین افزایش فعالیت‌ها در این حوزه تاکید کرد و گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه، تقویت انس با قرآن در دانش‌آموزان، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: پیوند مدرسه، مسجد و منزل از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از سندهای کاربردی برای پیوند مدرسه، مسجد و منزل بیانیه مقام معظم رهبری به اجلاسیه نوزدهم نماز بوده که آموزش و پرورش استان زنجان هم در این حوزه اقدامات متعددی انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.