تولید سالانه ۹.۸ تن طلا در کشور

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به تولید سالانه ۹.۸ تن طلا در کشور گفت: هدف‌گذاری و چشم‌انداز سال ١۴٠٩ تولید ۲۵ تن طلا است.

حسام مقدم‌علی گفت: خوشبختانه با تعاملاتی که در دو سال گذشته با مجموعه‌های زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، شاهد افزایش طرح‌های توسعه‌ای معادن در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کمتر توسعه یافته هستیم.

او گفت: با توجه به ظرفیت کشور، یک طرح مطالعاتی درباره عناصر نادر خاکی و استراتژیک انجام شده است که منجر به کشف ١۶ عنصر استراتژیک شده که امکان فرآوری آنها وجود دارد. 

مقدم علی گفت: به طور کلی سالانه ۹.۸ تن طلا در کشور تولید می‌شود و هدف‌گذاری و چشم انداز سال ١۴٠٩ تولید ۲۵ تن طلا است، همچنین برنامه‌های منسجمی برای شناسایی و اکتشاف معادن طلا در نظر گرفته شده است. 

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی گفت: برای هدفگذاری شناسایی و اکتشاف معادن طلا نزدیک به ٨٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

به گفته مقدم علی، با روسیه و چین مذاکره‌هایی انجام شده است تا بتوانیم دانش فنی وارد کنیم، از آنجایی که اکتشاف تجربه‌محور است باید از ظرفیت کشورهای دیگر بهره برد، ضمن اینکه در داخل کشور توانمندی‌های خوبی وجود دارد.

او گفت: امسال محدوده‌های که درصد تحقق بالاتری به معدن دارند را در اولویت قرار داریم که ١۵ معدن شناسایی شده است، برای سال آینده نیز ٢۵ معدن در دستور کار است،همچنین ۴۰ محدوده معدنی مس در کشور وجود دارد.

مقدم علی گفت: نزدیک‌به ۵٠ طرح در حوزه معدنی و صنایع معدنی در ایمیدرو دنبال می‌شود که هر کدام از این طرح‌ها و پروانه‌های اکتشاف یک طرح توسعه‌ای است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار