با حمایت دستگاه قضایی ۴۲ نفر زندانی شاغل شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با حمایت دستگاه قضا برای 42 زندانی در یکی از شرکت های تولیدی اشتغال زایی شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با حمایت دستگاه قضایی استان و هماهنگی با سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان ۴۲ نفر زندانی در شرکت پوک پوک ارومیه صاحب شغل شدند.

ناصر عتباتی گفت: با توجه به سیاست‌ها و تاکیدات ریاست معظم قوه قضائیه اقدامات متعددی در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه در دادگستری کل آذربایجان غربی در حال انجام است که یکی از آن‌ها اجرای طرح «اشتغال زندانیان در خارج از زندان» هست که ریاست معظم به بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای بازاجتماعی کردن زندانیان و اشتغال آنها» تاکید موکد نموده است.

وی افزود: دادگستری کل استان اعلام آمادگی دارد از زندانیان واجد شرایط اشتغال در خارج از زندان را برای بکارگیری به واحد‌های تولیدی و صنعتی معرفی کند.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به برخی از ویژگی‌های اشتغال زندانیان در خارج از زندان پرداخت و بیان داشت، این اشتغال محدود به دوران تحمل حبس نبوده و امکان تدوام شغل پس از تحمل دوران حبس و محکومیت هم وجود دارد.

شایان ذکر است شرکت پوک پوک در زمینه تولید انواع ویفر فعالیت دارد که ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار می‌باشند و با ظرفیت تولید ۹ هزار تُن در سال، بیش از ۷۰ درصد محصولات آن صادر می‌گردد و همچنان یکی از واحد‌های تولیدی فعال استان هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.