باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

در جلسه غیرعلنی نمایندگان با وزیر آموزش و پرورش چه گذشت؟

یوسفی به بیان توضیحاتی در خصوص جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با وزیر آموزش و پرورش پرداخت.

مجتبی یوسفی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره موضوع جلسه غیرعلنی امروز مجلس با رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: چند موضوع مهم دغدغه اولیا و دانش‌آموزان است چراکه بعد از آغاز سال تحصیلی برخی مدارس در اقصی نقاط کشور هنوز معلم ندارند.

وی ادامه داد: از دلایل این امر می‌توان به انباشت بدهی در طول دولت‌های مختلف به دلیل بی‌توجهی به وزارت آموزش و پرورش چه در تامین منابع و چه در بحث حقوق و دستمزد معلمان و بازنشستگان و اوضاع نابسامان پرسنل و معلمین که انواع قرارداد‌ها از شرکتی، حق‌التدریسی، حق‌الزحمه‌ای، نهضتی، معلمان خریدخدمت، معلمان پیش‌دبستانی، معلمان پرورشی و... را دارند که اگر طبق فرآیندی که در سند تحول آمده و راه جذب معلم از دانشگاه‌ها انجام می‌شد و توجه به معیشت معلم و بازنشسته‎ها در سنوات گذشته انجام می‌شد، شاهد این مشکلات نبودیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس بیان کرد: در این جلسه غیرعلنی پرداخت نشدن مطالبات معلمان و تعیین تکلیف نشدن کسانی که سال‌ها کار کردند و الان بلاتکلیف هستند، مورد بررسی قرار گرفت.

یوسفی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که توسط دولت و مجلس انجام شد قانون رتبه‌بندی پس از بیش از یک دهه مصوب شد و دولت آن را اجرا کرد البته اشکال‌هایی در اجرا بود که گله به حق معلمان شریف است که آن‌ها را اصلاح کردیم که در نهایت منجر به تغییر وزیر آموزش و پرورش شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: امروز در جلسه غیرعلنی مجلس بحث‌هایی درخصوص تعیین تکلیف معلمین فعلی، پرداخت مطالبات بازنشستگان و همچنین تثبیت به‌کارگیری مجدد و پرداخت بدهی معلمان غیررسمی با انواع قرارداد نهضتی، حق‌التدریسی، حق‌التحریری و... انجام شد.

وی ادامه داد: هر کسی که به نوعی با آموزش و پرورش کار می‌کند و به هر دلیلی بدهی‌های انباشت دارد باید در بلندمدت تعیین تکلیف شود و بحث رسمی شدن آن‌ها انجام شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: به‌دلیل مسائل مالی، مشکلاتی به‌وجود آمده است که با توضیحاتی که رئیس مجلس، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حضور رئیس برنامه و بودجه دادند، بنا شد که این موارد سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس اظهار کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمی‌توانیم در زمان بررسی برنامه و یا بودجه دستورکار دیگری بگذاریم به همین جهت از ساعت ۰۶:۴۵ دقیقه صبح جلسه غیرعلنی تا ساعت ۰۸:۱۵ که شروع صحن علنی بود برگزار شد، اما بعد از بررسی برنامه هفتم یک جلسه مفصلی برای بررسی مشکلات آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

یوسفی بیان کرد: مشکلات معلمان و حتی کمبود سرایدار و توجه نشدن به معیشت آن‌ها مطالبی بود که توسط رئیس مجلس مطرح شد، چون از سال ۸۴ تا به الان ۱۵ وزیر و سرپرست در این وزارتخانه تغییر کرده‌اند یعنی عمر مدیریتی کمتر از دو سال بوده است که باعث شده این وزارتخانه به چنین مشکلاتی مبتلا شود لذا قرار شد با همراهی و همکاری دولت این مشکلات انباشته و بی‌توجهی به‌خصوص در دولت قبل با یک برنامه‌ریزی و تلاشی که سازمان امور اداری و استخدامی، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهند این مشکلات برطرف شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
چرا در دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب نمیکنید برای یک شهر بزرگ فقط یک دانشجو پذیرش میکنید در دانشگاه فرهنگیان بعد هم میگویید نیرو کم داریم
آخرین اخبار