برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور برای جلوگیری از موازی‌کاری

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: هدف از برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در واقع داشتن یک برنامه منسجم و هماهنگ بین دستگاه‌ها جهت جلوگیری از موازی کاری در انجام برنامه‌های فرهنگی است.

دکتر محمدرضا باقری نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور تدوین و در سال ۹۳ ابلاغ هم شده است و هم اکنون در مرحله شروع به کار و اجرایی سازی برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور هستیم.

وی افزود: با اجرای این نقشه، استان قزوین دارای یک سند جامع فرهنگی می‌شود که در امتداد عملیاتی سازی نقشه مهندسی فرهنگی کشور قرار دارد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: این سند جامع در حقیقت جامع برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استان خواهد بود که بتوانند بر اساس آن برنامه‌های هر دستگاه یا تشکل‌های مردمی را برای اجرایی شدن در مدت ۵ سال پیش بینی کنند.

وی افزود: هدف از این برش در واقع داشتن یک برنامه منسجم و هماهنگ بین دستگاه‌ها جهت جلوگیری از موازی کاری در انجام برنامه‌های فرهنگی است.

باقری خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی استان اولویت حل و راهکار دستگاه‌ها هستند که ذیل ۵ کمیته تخصصی تقسیم بندی کردیم که شامل مسائل فرهنگ، هنر و رسانه، مسائل مربوط به امور دین و مذهب، مسائل اجتماعی استان، مسائل تعلیم و تربیت استان و مسئله مهم دیگر کارگروه تخصصی اقتصاد فرهنگ است.

وی ادامه داد: این کمیته به لحاظ جدید بودن ظرفیت‌ها و مزیت‌های فرهنگی استان از جمله صنایع فرهنگی را مجدد به روز می‌کند و تا جایی که بتواند موجب اشتغال و رفع بیکاری می‌شود. 

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در پایان گفت: سرمایه گذاری در صنعت و صنایع فرهنگی هزینه بسیار کمتری به ازای ایجاد اشتغال در قیاس با سایر صنایع دارد و انتظار ما از استان قز‌وین این است که در این فرصت زمانی که برای ۱۹ استان باقیمانده از فاز دوم اجرای پروژه‌های استانی داده شده؛ برنامه خود را بتوانند در اسرع زمان به اتمام برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.