استاندار قزوین:

فرهنگ یک مقوله ویژه و مرتبط با اراده و خواست آحاد جامعه است

استاندار قزوین گفت: اسناد فرهنگی باید با در نظر گرفتن اراده و خواست آحاد جامعه با سلایق گوناگون تدوین شود

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: مقوله فرهنگ یک مقوله ویژه و مرتبط با اراده و خواست آحاد جامعه است و هرچقدر در این مقوله نگاه تحمیلی داشته باشیم نه تنها نتیجه نمی‌گیریم بلکه نتیجه عکس مشاهده خواهد شد.

اعلایی افزود: اسناد متعددی در حوزه‌های فرهنگی تدوین شده است و حتی به شکل قانون هم درآمده اند، ولی اجرای آن و نتیجه گرفتن این اسناد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: باور‌های دینی تاکید بر این دارد که تعادل منشأ تحول مثبت در موضوعات فرهنگی است و رفتار افراطی و تفریطی در حوزه فرهنگی عاقلانه نیست. 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دستگاه‌هایی که دستورالعمل تدوین می‌کنند باید توجه داشته باشند که این دستورالعمل‌ها متکی بر بستر پذیرای اجتماع باشد و مردم باید نسبت به آن اقناع شوند و اولویت هم باید اولویت مورد نظر جامعه باشد.

وی افزود: علاوه بر اقناع مردم، تدوین دستورالعمل‌های فرهنگی باید مبتنی بر مزیت‌های استان‌ها باشد چراکه همه مسائل به یکباره حل نمی‌شوند و باید با توجه به مزیت‌های بومی و محلی به موضوعات فرهنگی پرداخت.

اعلایی با بیان اینکه اتکا به توان خود مردم در موضوعات فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: جریان‌های مردمی شامل تمامی مردم می‌شوند و باید از ظرفیت تمامی مردم استفاده شود و با نگاه باز نسبت به این موضوعات پرداخت.
 
استاندار قزوین افزود: با توجه به اتفاقات اخیر حوزه ورزش و اقدامات دیگر در استان، خوشبختانه فضای استان به سمت نشاط اجتماعی که فرهنگ ساز است، پیش می‌رود و این فضا باید تقویت شود.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت تبیین و تشریح برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و ارائه نظام اولویت‌های فرهنگی استان قزوین برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.