در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۳۰ درصد از سرماخوردگی ها، کرونا و ده درصد نیز آنفولانزا هستند

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که پیک جدیدی از بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است.

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون سرخک و سرخجه در کشور مانند گذشته در حال انجام است و این واکسن ها جزء برنامه واکسیناسیون کشوری هستند. بیماری سرخک و سرخجه به طور کامل در کشور ریشه کن نشده اند.

او گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در کشورمان، گواهی سرخک و سرخجه تمدید شده اند. انتقال داخلی این بیماری کمتر از موارد تعریف شده است و به همین دلیل این گواهی مانند سال گذشته به ایران اعطا شد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: بررسی ها نشان می دهند که پیک جدیدی از بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است.

عرشی ادامه داد: الان ۳۰ درصد از سرماخوردگی ها، به عنوان کرونا شناسایی شده اند ، حدود ده درصد نیز بیماری آنفولانزا و بقیه موارد سایر بیماری های تنفسی هستند.

او گفت: توصیه وزارت بهداشت به افراد این است که دستورالعمل های بهداشتی مانند شستن مرتب دست ها با آب و صابون را رعایت کنند و در صورت داشتن علامت از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
هر سرماخوردگی باید کرونا فرض بشه
آخرین اخبار