فرسودگی ۸۰ درصد ناوگان محیط زیست آذربایجان شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد ناوگان خودرویی این مجموعه فرسوده است و نیازمند شدید به بازسازی و نوسازی است.

شهنام اشتری در نشست تخصصی روسای ستادی و کارشناسان محیط طبیعی استان گفت: بیشتر خودرو‌های عملیاتی محیط زیست به دلیل عمر بسیار طولانی کارآیی لازم برای انجام ماموریت‌ها در مناطق سخت گذر با شرایط آب و هوایی مختلف را ندارند و به همین جهت پس از چند عملیات هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری را برای اداره کل تحمیل می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: اقدامات خوبی در سال گذشته با حمایت‌های سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است، اما با توجه به فرسودگی گسترده، این کمک‌ها جوابگو نیست و نیاز مبرم به نوسازی ناوگان عملیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن داریم.

اشتری از سرشماری متفاوت حیات وحش امسال با تجهیزات هوشمند و پهپادی در مناطق تحت مدیریت خبر داد و گفت: برنامه سرشماری و آنالیز حیات وحش مناطق حفاظتی با بررسی جمعیت گونه‌های علف خوار شاخص منطقه شامل کل و بز، قوچ و میش و آهو انجام و زیستگاه‌هایی مانند پارک ملی و منطقه حفاظت شده ارسباران، پارک ملی کنتال، مناطق حفاظت شده سهند، کاغذکنان، پناهگاه حیات وحش کیامکی و مناطق شکار ممنوع سهند، چاراویماق و سایر مناطق مورد پایش و بررسی از اواخر آبان ماه تا آخر آذر به همت کارشناسان و یگان حفاظت محیط زیست اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تجهیز مناطق مجموعه مدیریت به سامانه پایش هوشمند، در نظر داریم متفاوت از سال‌های قبل با برنامه ریزی منسجم و تعیین دقیق مسیر‌های شناسایی، زیستگاه‌ها، تعیین مسئول سرشماری و ماموران مجرب یگان حفاظت محیط زیست برای استقرار در این مناطق، اقدام کرده و به منظور رسانه‌ای شدن این برنامه، برنامه‌ای در قالب افتتاحیه به صورت اجرای مانور موتوری و پهپادی و معرفی سامانه هوشمند مناطق تحت مدیریت استان را در دست اجرا داریم.

 آذربایجان شرقی ۳۰ باب محیط بانی فعال دارد و مجموع مساحت جنگل‌های استان نیز معادل ۱۸۸ هزار هکتار است که در آن‌ها تنوع گونه‌های گیاهی به استعداد ۲ هزار و ۵۰۰ گونه و تنوع گونه‌های جانوری به تعداد ۳۴۶ گونه شناسایی و ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار