وزیر راه و شهرسازی:

نوسازی ناوگان حمل ونقل در اولویت سال ۱۴۰۲ قرار می‌گیرد

مهرداد بذرپاش با اشاره بر لزوم توجه جدی به روش‌های جدید تأمین مالی پروژه ها در سال جدید بر توجه جدی به آینده پژوهی، سرعت و شتاب بیشتر اجرای پروژه‌ها و فعال شدن شورای پژوهش و فناوری تأکید کرد.

 مهرداد بذرپاش در آخرین جلسه شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی که عصر روز گذشته در ساختمان دادمان برگزار شد، با اشاره به اولویت‌های این وزارتخانه و لزوم اقدامات با شتاب‌تر در اجرای پروژه‌های زیرساختی حمل ونقل و مسکن و شهرسازی تصریح کرد: لازم است با توجه به روش‌های جدید تأمین مالی تکمیل کریدورهای ریلی و آزادراهی و آغاز ساخت برخی پروژه‌ها باید در اولویت امور سال ۱۴۰۲ قرار گیرد.

مهرداد بذرپاش سال آینده را سال نوسازی ناوگان حمل و نقل در شقوق مختلف حمل ونقل برشمرد و گفت: نوسازی ناوگان ریلی و هوایی و حتی ناوگان حمل ونقل جاده ای در سال آینده در اولویت قرار دارد و به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی صورت گرفته این تغییرات ملموس خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش بر مولدسازی داده‌های اطلاعاتی در حوزه هواشناسی اشاره کرد و این سازمان را نیازمند یک جهش در حوزه تجهیزات دانست و یادآور شد: سازمان هواشناسی دارای دانش انباشته وسیعی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در ادامه جلسه به خارج شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از شمول واگذاری به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: توجه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به حوزه راه و ترابری در سال جدید باید تقویت و به مرکز دانش و پژوهش وزارتخانه تبدیل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار