انجام ۳ هزار و ۴۲۰ مورد نمونه‌برداری از کالا‌های صادراتی

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی سال گذشته ۳ هزار و ۴۲۰ مورد نمونه‌برداری از کالا‌های صادراتی و وارداتی و تعیین ماهیت صورت گرفته است.

مهدی حسین‌پور، مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با تبریک روز ملی صادرات، به نقش راهبردی استاندارد در نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی اشاره کرد و گفت : این اداره‌کل بر تمامی کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد و تنها در صورت انطباق کالا با استاندارد‌های ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات آن‌ها صادر می‌شود.

وی در این مورد توجه ویژه به استانداردسازی کالا‌های وارداتی و وارداتی، افزود: در این راستا، اداره‌های اجرایی این اداره‌کل، با استقرار در مبادی خروجی منطقه، با هدف تسریع در روند صادرات، کنترل و نظارت مستقیم بر کالا‌های صادراتی و وارداتی به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالا‌های نامرغوب، ارائه خدمت به فعالان اقتصادی وخدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه جهت تعیین ماهیت کالا‌ها در مبادی مرزی فعالیت مستمر دارد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اضافه کرد: طی سال گذشته ۳ هزار و ۴۲۰ مورد نمونه‌برداری از کالا‌های صادراتی و وارداتی و تعیین ماهیت صورت گرفته است.

وی افزود: به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی و به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی؛ ۲ هزار و ۴۹۹ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان این اداره‌کل بررسی شده است.

حسین‌پور گفت: یک‌هزار و ۱۷۱ فقره از این اظهارنامه‌ها مربوط به انطباق با کالا‌های صادراتی و یک‌هزار و ۳۲۸ مورد هم مربوط به اظهارنامه وارداتی بوده است.

وی ادامه داد: توجه به صادرات غیرنفتی برای برای نیل به قدرت اول اقتصادی منطقه، مستلزم تلاش بی‌وقفه کارآفرینان و همه دست‌اندرکاران اقتصاد کشور است. در واقع صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشور‌ها در بازار‌های جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می‌کند و ضرورت توجه روزآمد کردن استانداردها، موجب تقویت زیربنای تولیدات باکیفیت و در نتیجه منجربه افزایش صادرات خواهد شد.

حسین‌پور با اشاره به بررسی ۷۹۸ پرونده در تعیین کارگروه فرآورده‌های نفتی، گفت: طی یک‌سال گذشته ۷ هزار نمونه‌برداری از محموله‌های ترانزیت سوختی صورت گرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار