نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تأکید کرد ؛

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف با خلاقیت و ابتکار

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ کار در جوان‌ترین استان کشور آسیب دیده و نیازمند فرهنگسازی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف با خلاقیت و ابتکار است.

  آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل و معاونين فنی و حرفه‌ای استان عنوان داشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی نیروها برای تأثیرگذاری در سطح جامعه و نیز تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل نقش مهمی بر عهده دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: نیازها در سیستان و بلوچستان زیاد و جوان‌ترین استان کشور هستیم و این در حالی است که مسیر رشد استان شتاب گرفته و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، ریل و.. تلاش بیشتر را می‌طلبد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: کار اداره کل فنی و حرفه‌ای در سیستان و بلوچستان با سختی‌هایی مواجه است از این جهت که فرهنگ کار در استان آسیب دیده و جوانان به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و برای فرهنگ‌سازی در این حوزه باید مسیرهای مختلف را دنبال کنید.

وی ادامه داد: با توجه به محدویت امکانات در سیستان و بلوچستان پیشبرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان نیازمند خلاقیت و ابتکار است.

امام جمعه زاهدان افزود:  با تاکیدات مقام معظم رهبری اقبال مسئولان به سیستان و بلوچستان مطلوب بوده و در شرایط کنونی استان در کانون توجه قرار گرفته و باید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.
آيت‌الله محامی اضافه کرد: با وجود این حمایت‌ها همچنان با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که باید  سایر مجموعه‌های دولتی، مردمی و خیرین را پای کار آورده و از توان آن‌ها بهره ببرید.

وی ادامه داد: کیفیت آموزش‌ها در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای باید به قدری بالا باشد تا فرد آموزش دیده توانمند شده و قادر به نقش آفرینی در حرفه مورد نظر باشد.

آیت‌الله محامی بیان داشت: برای ثمربخشی فعالیت‌ها باید در حوزه‌هایی که علاقه‌مندان بیشتری وجود دارد سرمایه‌گذاری کرد و البته آموزش‌ها و ارائه خدمات نباید به طور کاملا رایگان باشد زیرا در این صورت افراد قدر آن را ندانسته و انگیزه لازم را ندارند.

وی گفت: استفاده از توان دستگاه‌های دیگر در حوزه آموزش کاری موثر است و در گام بعد باید بتوانید هماهنگی های لازم جهت جذب و به کارگیری افراد آموزش دیده را در دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف انجام دهید.

همچین در ابتدای این دیدار شهریاری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز صمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۸هزار نفر در ۱۷۰ حرفه آموزشی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار