مهارت‌آموزی بیش از ۳ هزار زندانی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از مهارت‌آموزی ۳ هزار و ۴۲۳ زندانی در شش ماهه نخست سال در استان خبر داد.

شهرام ملایی هزاروندی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان زندان‌ها منعقد شده است و با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه پس از آزادی این افراد، آموزش‌های مهارتی به این قشر ارایه می‌شود.

او ادامه داد: در این راستا، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲، برای ۳ هزار و ۴۲۳ نفر از زندانیان آموزش‌های مهارتی ارایه شد که برابر با ۳۳۱ هزار و ۴۳۰ نفرساعت آموزش مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان می گوید: ارایه مستمر آموزش‌های مهارتی به زندانیان، راهکاری برای کاهش جرم در جامعه است و از این رو ارتقای شاخص‌های فرهنگی هم مقوله‌ای است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا جامعه، پذیرای زندانیان مهارت‌آموخته بعد از آزادی و یاریگر این قشر برای اشتغال و کسب درآمد باشد.

به گفته او این آموزش‌ها در زندان‌های شهرستان‌های آبادان، بهبهان، دزفول، مسجدسلیمان، اهواز، باوی، شوشتر، رامهرمز، ماهشهر و در بیش ۳۰ رشته آموزشی با رویکرد صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و صنایع دستی از جمله در رشته‌های مکانیک، برق خودرو، آرایشگر مردانه، چرم‌دوزی، جوشکاری، تعمیر موبایل، خیاطی و... ارایه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.