نشست ستاد اجرایی یازدهمین دوره رینوتکس تبریز

استاندار آذربایجان شرقی درنشست ستاد اجرایی یازدهمین دوره رینوتکس تبریز گفت: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی موسوم به رینوتکس باید محلی برای جهش فناوران باشد.

عابدین خرّم امروز گفت: این نمایشگاه باید مکانی برای معرفی محصولات، خلاقیت‌ها و نوآوری فعالان این عرصه و کمک، حمایت و پشتیبانی به منظور رشد فناوران شود.

وی با اشاره به شبکه سازی و حضور بازیگران فناوری و نوآوری و تعریف رسالت جدید مبتنی بر نیاز‌ها برای نمایشگاه رینوتکس ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه مرکزی برای آغاز تجاری‌سازی محصولات و تولیدات و دستاورد‌های جوانان فعال در این حوزه شود.

وی همچنین با بیان اینکه رشد و پویایی فناوری ماموریتی ملی است به حرکت جهادی و جایگاه کشور در حوزه‌های مختلف فناوری اشاره و تاکید کرد: با توجه با استعداد‌ها و سابقه علمی آذربایجان شرقی، نباید بگذاریم چراغ پرفروغ علم و فناوری در استان رو به ضعف و خاموشی برود.

رئیس ستاد اجرایی رینوتکس هم گفت: در ۱۰ دوره برگزاری این نمایشگاه ۱۳ هزار و ۷۴۲ طرح به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده که دو هزار و ۳۵۱ طرح از این تعداد خارج از استان و ۶۵ طرح خارج از کشور بوده و ۹۸ طرح برتر منتخب جشنواره شده و ۸۵۲ نیاز فناورانه شناسایی و معرفی شده است.

 رضا کریملو از برگزاری نخستین جشنواره جوائز فناوری کشور در یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز خبر داد و افزود: ۱۵۰ برنامه جنبی و رویداد تخصصی در این دوره پیش بینی شده است.

در پایان این نشست از پوستر‌های یازدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) و اولین جشنواره نوآوری و فناوری دانش‌آموزی (رینوفست) رونمایی شد.

یازدهمین نمایشگاه رینوتکس با هدف جذب و پرورش ایده‌های نوآورانه و فناورانه، ایجاد بستری مناسب برای شبکه سازی میان فناوران و بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری، کمک به تجاری سازی فناوری، شناسایی و حمایت از فناوری‌های برتر کشور و کمک به برندسازی آن‌ها و شناسایی نیاز‌های فناورانه صنایع و تلاش برای ارتقای فناوری آن‌ها ۱۴ تا ۱۷ آذر در تبریز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.