توسط وزیر علوم و تحقیقات و فناوری رونمایی می شود؛

سند، توسعه آموزش عالی کشور

سند جامع، توسعه آموزش عالی کشور به همراه چند سند دیگر در تاریخ 12 اردیبهشت ماه توسط وزیر علوم و تحقیقات و فناوری رونمایی می شود.

دکتر چگینی، رئیس مؤسس ملی اقیانوس شناسی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: با عنوان سند توسعه آموزش عالی کشور در روز 5 شنبه به همراه چند سند دیگر که از 2 سال پیش مؤسس اقیانوس شناسی زیر نظر معاونت آموزشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و گروه علوم و فنون با همکاری اتحادیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی و اعضای کمیته ملی اقیانوس شنا‌سی و این سند در حوزه علوم و فنون دریایی اقیانوس توسط وزیر علوم و فناوری و تحقیقات رو نمایی می شود.

وی ضمن اشاره به بررسی این سند از حیث مقاطع کاردانی تا دکتری عنوان کرد: در این راستا ضمن تبیین وضعیت فعلی کشور ما از حیث دانش آموخته های رشته های مختلف دریایی و اقیانوسی از مقاطع کاردانی تا دکتری و تعداد فارغ التحصیلان و اساتید به بررسی وضعیت جهانی و منطقه ای می پردازد.

چگینی، ضمن بیان به نیازهای کشور در 3 بخش عنوان کرد: نیازهای کشور در 3 بخش آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به موضوع ضرورت توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی می پذیرد.

وی تصریح کرد: این سند، مقدمه ای است در جهت تهیه سند جامع تر که مسئولیت تهیه آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم واگذار شده و همچنین از طرف وزارت علوم به مؤسس اقیانوس شناسی که در واقع سند جامع اقیانوس، دریا و جو است کار گروه راهبری این سند را تشکیل می دهیم. /ع2


برچسب ها: علوم ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار