ژنرال آمریکایی: ارتش آمریکا قادر به انجام عملیات خارج از مرز‌ها نیست

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در تحلیلی اعلام کرد ارتش آمریکا ضعیفتر از آن شده است که بتواند در چندین جهت خارج از مرزهایش بجنگد.

دون بولدوک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت که در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، ارتش آمریکا بسیار ضعیف شده و از کمبود پرسنل رنج می‌برد و مشکلات لجستیکی باعث می‌شود که نتواند همزمان بسیاری از عملیات نظامی را در جهان انجام دهد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بولدوک توضیح داد: «در دولت بایدن، ارتش ما بسیار ضعیف و کم کار شده است، و از نقطه نظر لجستیک، ما واقعا نمی‌توانیم از بسیاری از اتفاقاتی که در جهان در حال وقوع است، پشتیبانی کنیم.»

بولدوک افزود که ارتش آمریکا با ناتوانی در جذب نیرو‌های جدید یا نگه داشتن سربازان در خدمت مواجه است که بسیاری از نمایندگان حوزه امنیت ملی را نگران می‌کند. در همین راستا واشنگتن پست پیشتر نوشته بود که نیرو‌های مسلح آمریکا به دلیل کمبود فزاینده پرسنل در بحبوحه کاهش اعتبار خدمت نظامی در یک بحران قرار دارند.

کریستین ورموث، وزیر ارتش آمریکا گفت که بازگرداندن سربازی اجباری بیش از یک سال طول می‌کشد و همه گیری اخیر نیز یکی از دلایل اصلی کمبود سربازان اجباری تلقی می‌شود، زیرا سربازان وظیفه از فرصت برای تکمیل رده‌های سربازی  ارتش به روش‌های سنتی، یعنی با کار در موسسات آموزشی، محروم شده اند.

تعداد کارکنان ارتش آمریکا در سال‌های اخیر از ۴۸۲۰۰۰ جنگجو در سال ۲۰۲۱ به ۴۷۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که ۴۵۲۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۴ در نیرو‌های آمریکایی خدمت کنند. همانطور که فاکس نیوز قبلا گزارش داده بود، برای حل مشکل کمبود نیرو، ارتش آمریکا یک دوره آموزشی آزمایشی را برای سربازان آینده راه اندازی کرد که برای کسانی طراحی شده است که آمادگی جسمانی آن‌ها برای خدمت سربازی مناسب نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار