عفو بین‌الملل استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید در غزه را تأیید کرد

عفو بین‌الملل تأیید کرد که رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه که مملو از غیرنظامیان است، از بمب‌های فسفر سفید استفاده کرده است.

عفو بین‌الملل امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای با تأیید استفاده رژیم متجاوز از بمب‌های فسفر سفید در بمباران نوار غزه، اعلام کرد: «آزمایشگاه بحران ما شواهدی را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد واحد‌های نظامی رژیم صهیونیستی از گلوله‌های فسفر سفید در بمباران نوار غزه استفاده می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عفو بین‌الملل اعلام کرد که ویدئو‌ها و عکس‌های تأیید شده گلوله‌های توپخانه M۸۲۵ و M۸۲۵A۱ را نشان می‌دهد که دارای برچسب D۵۲۸ است که کد شناسایی وزارت دفاع ایالات متحده (DODIC) برای گلوله‌های مبتنی بر فسفر سفید است.

تصاویر گرفته شده توسط خبرنگاران آناتولی از جمله شواهدی بود که عفو بین‌الملل برای مستندسازی استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفر سفید به آن تکیه کرد.

عفو بین‌الملل همچنین روز شنبه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه واکنش به بحران این سازمان شواهد قانع‌کننده‌ای را جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از گلوله‌های توپخانه فسفر سفید در غزه استفاده می‌کند.

ویدئو‌ها و عکس‌های تأیید شده توسط آزمایشگاه شواهد بحران این سازمان، استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید در نوار غزه را نشان می‌دهد که از ۷ اکتبر بمباران می‌شود آناتولی صحنه‌هایی را که در روز‌های دهم و یازدهم این ماه گرفته شده بود پخش کرد که نشان می‌داد فسفر سفید در هوا در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه منفجر می‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشر روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تأیید کرده است که رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری در نوار غزه و در مرز لبنان استفاده کرده است.

عفو بین‌الملل قبلاً گزارش داده بود که فسفر سفید یک ماده محترقه است که اغلب برای ایجاد یک صفحه دود غلیظ یا علامت‌گذاری اهداف استفاده می‌شود. وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد در دمای بسیار بالا می‌سوزد و می‌تواند در داخل گوشت به سوختن ادامه دهد. همچنین باعث درد وحشتناک و صدمات جانی می‌شود و نمی‌توان آن را با آب خاموش کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی به هدف قرار دادن نوار غزه ادامه می‌دهد که از سال ۲۰۰۶ در محاصره است، با حملات هوایی شدید که کل محله‌ها را ویران کرد و هزاران کشته و زخمی در میان غیرنظامیان فلسطینی برجای گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
چرا این چهارتا هواپیما را سرنگون نمیکنید ویا خلبانان آنرا شناسایی نمیکنید ویا فرودگاههای جنگی آنرا نمیزنید صهیونیسمها فقط دلشان به نیروی هوایی خوش است دیگر هیچی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۱۱ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب به نوارغره هیچ ارتباطی و ربطی به جنگ حماس ندارد و تاکنون هم نداشته است.
جنگ اسرائیل جنایتکار با حماس نیست و در این مدت 9 روز هم برای مردم دنیا ثابت شده است.
اسرائیل جنایتکار در این مدت 9 روز 100 درصد فقط زنان و کودکان مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کرده است و هنوز هم بمباران و قتل عام می کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۰۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
آمریکا، غرب، هر دو شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در غزه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۰:۰۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار ارسال بخش بزرگی از کمک‌ها به اسرائیل را آغاز کرده است
آخرین اخبار