آسوشیتدپرس: مصر نیرو‌هایش را برای تقویت مرز خود با غزه می‌فرستد

یک مقام بلندپایه امنیتی مصر گزارش داد که این کشور نیرو‌های خود را در مرز با نوار غزه تقویت کرده است.

آسوشیتدپرس روز جمعه به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی مصر که به دلیل نداشتن اختیار صحبت با خبرنگاران خواست نامش منتشر نشود، گزارش داد که این کشور در حال انجام اقدامات بی‌سابقه برای تقویت مرز‌های خود با نوار غزه و جلوگیری از هرگونه نفوذ است.

این در حالی است که چندین طرف درخواست می‌کنند تا یک کریدور بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه برای انتقال کمک‌ها یا اجازه دادن به فلسطینی‌ها برای مهاجرت به خاک مصر در مرز باز شود.

محافل صهیونیستی از احتمال جابه‌جایی ساکنان غزه به سینا با تشدید بمباران نوار غزه و تسریع آمادگی ارتش اشغالگر برای انجام عملیات نظامی زمینی صحبت کردند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیروز (پنجشنبه) با تأکید بر اهمیت ساکنان نوار غزه، گفت آنچه در حال حاضر در نوار غزه اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده خطر بزرگی است، زیرا هدف آن تحلیل مسئله است و بر اهمیت ماندن ساکنان نوار غزه در سرزمین خود تأکید می‌کند.

در همین زمینه، «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن، روز جمعه هنگام پذیرایی از «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در امان، نسبت به هرگونه تلاش برای جابه‌جایی فلسطینی‌ها یا آوارگی آن‌ها هشدار داد و تأکید کرد: «نیابد بحران به کشور‌های همسایه گسترش یابد و آوارگان تشدید نشود.»

در همین حال خبرنگار الجزیره گفت که نیرو‌های امنیتی اردن به زور مانع رسیدن صد‌ها تظاهرکننده به مرز اردن با رژیم صهیونیستی شدند و به طور گسترده بمب‌های حاوی گاز اشک‌آور شلیک کردند.

از سوی دیگر «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) - در یک فایل صوتی که امروز پخش شد - تأکید کرد که «مردم ما دو بار آواره نخواهند شد».

سازمان ملل پیش‌تر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به این سازمان اطلاع داده است که باید ۱.۱ میلیون فلسطینی در عرض ۲۴ ساعت از شمال نوار غزه به سمت جنوب آن حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار