بلینکن:

آمریکا همواره در کنار رژیم صهیونیستی می‌ماند

وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «برای این شرایط متأسفیم. ما اینجاییم و جایی نمی‌رویم».

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی از دیدار «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

تصاویر ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که بلینکن در ابتدای این دیدار پس از ورود نتانیاهو با ابراز تأسف از رخداد‌های اخیر در اراضی اشغالی بر حمایت واشنگتن از تل‌آویو تأکید کرد.

بلینکن خطاب به نتانیاهو گفت: «برای این شرایط متأسفیم. ما اینجاییم و جایی نمی‌رویم».

صبح امروز (پنجشنبه)، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد اراضی اشغالی شد.

پیش از این، مقام‌های آمریکایی گفته بودند که بلینکن امروز (پنجشنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های این رژیم موقت دیدار و گفتگو خواهد کرد و پس از آن به اردن سفر می‌کند و با ملک عبدالله پادشاه اردن و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو می‌کند. 

بلینکن قبل از سوار شدن به هواپیما برای عزیمت به سوی فلسطین اشغالی گفت: «من با یک پیام بسیار ساده و روشن می‌رودم. این‌که ایالات متحده پشتیبان اسرائیل است».

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که وزیر خارجه ایالات متحده با متحدان منطقه‌ای آمریکا به منظور تلاش برای تضمین آزادی بیش از یکصد نفری همکاری می‌کند که تل‌آویو مدعی است نیرو‌های مقاومت حماس در جریان حمله به صهیونیست‌ها به اسارت گرفته‌اند.

بلینکن می‌گوید که دست‌کم ۲۲ آمریکایی در جریان جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند و در این خصوص توضیح داد: «این آمار می‌تواند هنوز بالاتر برود و احتمالاً بالاتر هم می‌رود» و افزود که مقام‌های آمریکا با شرکای صهیونیست خود در حال همکاری هستند تا سرنوشت دیگر شهروندان آمریکایی را که هنوز در این آمار به حساب نیامده‌اند، مشخص کنند.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان گفت: «ما می‌دانیم که اسرائیل تمامی اقدامات احتیاطی را که می‌تواند، انجام خواهد داد، درست همانطور که ما انجام می‌دهیم و این همان چیزی است که ما را از حماس و گروه‌های تروریستی که در فجیع‌ترین نوع فعالیت‌ها شرکت می‌کنند، جدا می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا در حالیکه رژیم صهیونیستی را از جنایات اخیر تبرئه می‌کند که حملات پی در پی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان ادامه دارد و این رژیم محاصره غزه را تشدید بخشیده و اجازه ورود نیاز‌های اولیه فلسطینیان را نمی‌دهد و نوار غزه در تاریکی کامل فرو رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
این دوتا انغوزه فکر میکنند در دنیا دیگر آبرو واعتباری دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۰ مهر ۱۴۰۲
شهادت ۴۰ فلسطینی در حمله هوایی صهیونیست‌ها به منزلی در غزه
جامعه بین‌المللی برای توقف نسل کشی در غزه مداخله کند
آخرین اخبار